کد خبر: ۹۷۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
تعداد بازدید: ۷۳
روایت زن آوازخوانی به جمیله در تاریخ نقل شده است که در دوران حکومت یزید می خواست به مکه برود.

زن آوازخوانی به نام جمیله که می خواست به حج برودبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، کارشناس دین، درباره وضعیت جامعه پس از واقعه عاشورا و نقش شخصیت امام سجاد (ع) نکات زیر را در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرده است. خلاصه این اظهارات را در زیر می خوانید:

  • دوران امام سجاد (ع) خاص بوده است که امت اسلامی به واسطه حکمرانی و حکومتی که معاویه و بعد از آن، یزید بر امت اسلامی داشت دچار انحطاط جدی شده و این کار را به جایی رسانده بود که فرزند نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در کربلا شهید کردند و از جمله جنایت‌های این عصر، واقعه الحَرّه است که به مدت سه روز، جان و مال و ناموس مسلمانان در مدینة النبی مباح اعلام شد و زمانی که یزید لشکر کشید واقعه الحَرَّه را در مدینه رقم زد.

زن آوازه خوانی به نام جمیله در مکه

  •  بعد از حکومت یزید، شرایط خاصی حاکم شده بود و بی بند و باری و انحطاط اخلاقی در امت اسلامی بیداد می‌کرد و در یکی از نقل‌ها آمده است، یکی از زنان آوازخوان آن عصر به نام جمیله می‌خواست برای حج به سفر مکه برود و وقتی از مدینه به سمت مکه حرکت کرد خیلی از بزرگان آن جا چه زنان و چه مردان، این زن آوازخوان را بدرقه کردند و مردم مکه هم به استقبال او رفتند.
    شرایط جامعه اسلامی به حدی دچار انحطاط شد که مدینة النبی و مکه‌ای که امّ القرای جهان اسلام بودند به دست چنین افرادی افتاد و باعث شدند که جامعه اسلامی دچار چنین انحطاط‌هایی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: