کد خبر: ۹۷۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
تعداد بازدید: ۵۶
روبرتو پیاتزا سرمربی پیشین تیم ملی والیبال هلند با قراردادی ۴ ساله به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد.

رسمی؛ رونمایی از سرمربی جدید تیم ملی والیبالبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ پس از پایان لیگ ملت‌های 2024، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد که یکی از 15 مربی برتر دنیا برای هدایت تیم ملی به خدمت گرفته خواهد شد که بر این اساس مذاکرات رئیس فدراسیون والیبال با چندین گزینه مطرح والیبال دنیا پس از پایان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها آغاز شد. 

پس از مذاکرات و بررسی‌های متعدد روبرتو پیاتزا ایتالیایی که در رتبه دوازدهم دنیا قرار دارد به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران تا پایان المپیک 2028 لس آنجلس انتخاب و معرفی شد.

براین اساس پیاتزا که سابقه هدایت تیم‌های مطرح والیبال دنیا چون میلانو ایتالیا، اسکرا بوهاتوف لهستان و مودنا ایتالیا را در کارنامه خود دارد، با قراردادی 4 ساله (2+2) سکانداری تیم ملی والیبال کشورمان را برعهده گرفت.

با توجه به اینکه پیاتزا مثل دیگر سرمربیان سرشناس والیبال دنیا تا اردیبهشت ماه در لیگ ایتالیا مشغول به کار است، توماسو توتولو ایتالیایی به عنوان دستیار اول او نظاره‌گر لیگ برتر 1403 خواهد بود و از آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر در ایران حضور پیدا خواهد کرد.

همچنین با توجه به اینکه لیگ ملت‌ها در سال 2025 حدود یک ماه دیرتر نسبت به سال 2024 آغاز می‌شود و پیاتزا و لژیونرهای تیم ملی والیبال کشورمان اواسط اردیبهشت ماه به صورت هم زمان به ایران خواهند آمد، فرصت کافی برای برگزاری تمرینات هدفمند و شناسایی اصلی تیم ملی مردان ایران برای حضور در لیگ ملت های 2025 وجود خواهد داشت.

روبرتو پیاتزا متولد 29 ژانویه 1968 (56 ساله) در ایتالیاست و از سال 1990 وارد دنیای مربیگری شد و کار خود را با کمک مربیگری در تیم پارما شروع کرد. این مربی از سال 2009 وارد سمت سرمربیگری شد.

وی سابقه مربیگری تیم های ملی هلند (2019-2024) و قطر (2016) و کمک مربی تیم ملی روسیه (2009-2010) را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. پیاتزا در باشگاه‌های میلانو ایتالیا، اسکرا بوهاتوف لهستان، مودنا ایتالیا، المپیاکوس یونان،  ویگل لهستان و … به عنوان سرمربی حضور داشته است.

از جمله افتخارات دوران مربیگری او می‌توان به این موارد اشاره کرد:

فصل 2012 – 2013 نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با تیم بره بانکا ایتالیا (بازیکنانی همچون اروین انگاپت، نیکولا گربیچ، آندرا آناستازی و … سابقه بازی برای این تیم را دارند)

فصل 2010 – 2011 قهرمان کاپ اروپا با تیم سیسلی ترویسو ایتالیا (بازیکنانی همچون آندرا آناستازی، نیکولا گربیچ و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل 2020 – 2021 قهرمان چلنج کاپ اروپا با تیم میلانو ایتالیا (بازیکنانی همچون میلاد عبادی پور، ژان پاتری، یوکی ایشیکاوا و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل 2015 – 2016 قهرمان جام حذفی یونان با تیم المپیاکوس یونان (بازیکنانی همچون تینه اورنات، دراگان تراویسا و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل 2016 – 2019 قهرمان سوپرکاپ ایتالیا با تیم مودنا (بازیکنان همچون ایوان زایتسف، دراگان تراویسا و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل 2017 -2018 قهرمان سوپرکاپ لهستان با تیم اسکرا بوهاتوف (بازیکنانی همچون میلاد عبادی پور، ماریوش ولازوی، کارلوس کلوس و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل 2017 – 2018 قهرمان لیگ برتر لهستان با تیم اسکرا بوهاتوف

فصل 2018 – 2019 قهرمان سوپرکاپ لهستان با تیم اسکرا بوهاتوف

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: