کد خبر: ۹۷۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
تعداد بازدید: ۴۵
گاهی پیش آمده که هنگام جستجو برای محصول یا خدماتی در اینترنت یا صحبت‌ درباره آن با کسی، آگهی یا پستی مربوط به محصول یا خدمات مشابه را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. به نظر می‌رسد که چیزی فراتر از شانس و اتفاق در میان است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ یک آژانس تبلیغاتی در آمریکا اعتراف کرده است که با نرم‌افزاری خاص از طریق میکروفن گوشی‌های هوشمند صدای مخاطبان را شنود کرده تا آگهی مناسب آن‌ها را در سرویس‌های تبلیغاتی گوگل و فیسبوک نمایش دهد.  این آژانس تبلیغاتی به ۴۷۰ منبع از جمله لینکدین مایکروسافت دسترسی داشته است.

جنجال آژانس تبلیغاتی کاکس مدیا گروپ از اواخر سال ۲۰۲۳ رسانه‌ای شد و اکنون مشخص شده است که کمپانی با استفاده قابلیت‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزاری برای «گوش دادن فعال» از طریق میکروفن گوشی به شکل بلادرنگ دست به جمع‌آوری داده زده است.

گوگل، فیسبوک و آمازون از خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند.

در این جنجال‌ها گوگل این شرکت را از فهرست همکاران خود حذف کرده است. کمپانی متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) نیز در حال تحقیق روی این موضوع است تا مشخص شود که این شرکت بدون اطلاع و رضایت کاربران دست به جمع‌آوری اطلاعات زده یا خیر.

منبع: ویندوزسنترال

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: