کد خبر: ۹۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
تعداد بازدید: ۵۰
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد، گفت: تعجب می‌کنم در مورد این محدودیت‌ها نهادهای امنیتی اعتراض نمی‌کنند.

انتقاد صریح عارف از وضعیت فیلترینگ؛ بخش امنیتی هم راضی نیست و تعجب می‌کنم که اعتراض نمی‌کنند/ تامین‌کنندگان VPN جایگزین نهادهای امنیتی می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمدرضا عارف عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه عیسی زارع‌پور و سید ستار هاشمی وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به حکمرانی قانونی فضای مجازی اشاره داشتند. پرونده محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد. این یک واقعیت است. این واقعیت از زمانی که فناوری‌های نوین در حال پیشرفت بود، خیلی واضح بود. تنها کاری که می‌کند افزایش هزینه مصرف‌کننده و فرارهای امنیتی ایجاد می کند. ما اشراف اطلاعاتی را یک اصل می دانیم و بی تعارف همه‌جا می گوییم.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: بخش امنیتی هم راضی نیست و تعجب می‌کنم در مورد این محدودیت‌ها نهادهای امنیتی هیچ وقت اعتراض نمی‌کنند چون اشرافی ندارند. شرکت‌های تامین‌کننده VPN جایگزین نهادهای امنیتی می‌شوند. مردم هم پول بیشتری می دهند به سرویس‌های با کیفیت بد و تمرد از قانون را یاد می دهیم. متاسفانه در طول این چهار دهه قوانینی تصویب شده که همه اذعان می‌دارند باید لغو شود ولی کسی جرات نمی کند پا جلو بگذارد. آنتن ماهواره ممنوع است اما کدام خانه است که نداشته باشد؟  الان که دیش بشقابی که دیگر معنا ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: سند راهبردی فضای مجازی باید تدوین شود و به حکمرانی قانونی فضای مجازی کمک کنیم و این ذهنیت را که هر اتفاقی در فضای مجازی می‌افتد که بعضا ارتباطی هم به فیلترینگ ندارد، گردن فیلترینگ می‌اندازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: