کد خبر: ۹۷۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
تعداد بازدید: ۳۳
صالح سنگ تراش ورزشکار رشته ورزشی بدمینتون و محمدعلی محمدی از رشته پاورلیفتینگ به ترتیب به مدت ۳ و ۴ سال از فعالیت در تمامی حوزه های ورزشی محروم شدند.

محرومیت دو ورزشکار به دلیل دوپینگبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ افسران کنترل دوپینگ ایران نادو نمونه داخل مسابقه (IC) " صالح سنگ تراش " ورزشکار رشته بدمینتون را در خلال رقابتهای انتخابی تیم ملی را در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ اخذ نمودند، که پس از بررسی نمونه توسط آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده‌های ممنوعه "نورآندروسترون - متاندینون" از گروه ماده ممنوعه S۱ لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، در نمونه وی تایید شد.

به نقل از ایسنا، پس از پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده توسط ورزشکار که به صورت کتبی به ایران نادو تحویل شد، کمیته انضباطی ایران نادو طبق بند ۱-۸-۱۰ از مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با دوپینگ ایران حکم محرومیت وی را بدون انجام مراحل دادرسی و تشکیل جلسه شورای صدور رای صادر کرد.

طبق این حکم "صالح سنگ تراش" از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ لغایت ۱۴۰۶/۰۱/۱۹ به مدت سه سال از تمامی فعالیت های ورزشی محروم می شود.

در خصوص " محمدعلی محمدی "، نامبرده در تاریخ دهم بهمن ماه۱۴۰۲ در مسابقات قهرمانی کشور پاورلیفتینگ در شهر ورامین، توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در داخل مسابقه (IC) مورد نمونه گیری قرارگرفت که آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود دو ماده "بولدیون" و "ترنبولون" از گروه S۱ لیست مواد و روشهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را در نمونه وی تایید کرد.

شورای صدور رای ایران نادو با تشکیل جلسه ضمن محرز دانستن اصل تخلف و کافی ندانستن ادله به منظور بخشودگی و یا کاهش محرومیت به استناد ماده ۱-۱-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، این ورزشکار را به مدت ۴ سال از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ لغایت ۱۴۰۷/۰۳/۰۵ از تمامی فعالیت های ورزشی محروم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: