کد خبر: ۹۷۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۱۳۶
وزیران امور خارجه ایران و اردن درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.

عراقچی: رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین مانع توافق پایان جنگ علیه غزه استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با «سید عباس عراقچی»، انتخاب او به‌عنوان وزیر امور خارجه ایران را تبریک گفت و برای عراقچی موفقیت آرزو کرد.

در این تماس آخرین تحولات روابط دوجانبه و تحولات فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه اردن در بخشی از این گفت‌وگو با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش تنش‌ها در کرانه باختری گفت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه سریع‌تر متوقف شود.

عراقچی نیز ضمن تشکر از تبریک همتای اردنی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوهای سازنده‌ای با اردن داشته باشد.

عراقچی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با تداوم اقدامات جنایتکارانه خود، عامل اصلی گسترش تنش و درگیری در منطقه است، آن رژیم را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق پایان جنگ علیه غزه دانست و بر ضرورت اقدام مؤثر جامعه بین‌المللی به‌منظور توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از توافق مورد نظر مردم و مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد.

طرفین استمرار رایزنی‌ها بین ۲ کشور را مورد تاکید قرار داده و آن را در راستای منافع دو کشور و منطقه دانستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: