کد خبر: ۹۷۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۴۵
انتخاب مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت پس از ۱۷ مرد سخنگو در ادوار پیشین، انتخابی ساختارشکن است و به نظر می‌رسد به عنوان نماینده زنان کار و وظیفه سنگینی پیش‌رو دارد.

اولین زن سخنگوی دولت در تاریخ ایران /انتخابی پس از  ۱۷ مرد سخنگو، انتخابی ساختارشکن استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه خراسان در واکنش به حضور یک زن در جایگاه سخنگویی دولت، نوشت: 

فاطمه مهاجرانی، چهارمین زن کابینه پزشکیان و سخنگوی دولت چهاردهم است؛ او را می‌توان از امروز، اولین زن سخنگوی دولت در تاریخ ایران برشمرد.

انتخاب او پس از  ۱۷ مرد سخنگو در ادوار پیشین، انتخابی ساختارشکن است و به نظر می‌رسد به عنوان نماینده زنان کار و وظیفه سنگینی پیش‌رو دارد. پیش از انتصاب وی، علی بهادری جهرمی، سیاستمدار و حقوقدان در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به‌عنوان سخنگوی دولت و دبیر هیئت دولت ایران فعالیت می‌کرد.او متولد مردادماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک است و می‌توان او را از جمله جوان‌ترین‌های دولت چهاردهم دانست.

ریاست مرکز استعدادهای درخشان، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی، عضویت در شورای راهبری در کارنامه سوابق مهاجرانی است. در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶، طی حکمی از سوی محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، به عنوان سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان منصوب شد؛ وی پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بود.

از نه گفتن به بورس لندن تا تحصیل در اسکاتلند

مهاجرانی در سال ۶۸ با رتبه ۷۰۰ وارد رشته مهندسی مکانیک شد، لیسانس خود را در رشته مکانیک در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد.سال‌های میانه دهه ۷۰ قبولی در ارشد سخت بود و برای خانم‌ها، مخصوصا در رشته مهندسی، سخت‌تر؛ مهاجرانی سال ۱۳۷۴ یکی از دو زنی بود که در مقطع ارشد رشته مهندسی مکانیک قبول شد. او از همان سال نیز شروع به تدریس کرد.

مهاجرانی در دنیای آکادمیک، یک بورس دکتری از دانشگاه بونل لندن برای رشته رباتیک گرفت، اما به گفته خودش بنا به دلایل خانوادگی نتوانست برای ادامه تحصیلات برود.بعدها مکانیک جواب انگیزه و استعدادش را نداد و تصمیم گرفت در رشته علوم تربیتی تحصیل کند؛ اما مدرکی از این رشته دریافت نکرد.

او در ادامه از دانشگاه «هریوت وات» اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی را گرفت و همان جا دکترای مدیریت (‌Administration Doctor of Business‌) دریافت کرد. مهاجرانی همچنین عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و یک مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است.

او طی این ۱۱ سال کار علمی با ۳ پژوهشگر مختلف همکاری مستقیم داشته است. عمده فعالیت مهاجرانی در سال‌های اخیر، حضور به عنوان عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی-غیرانتفاعی ارشاد است، او استادیار و عضو هیئت علمی این دانشگاه است.

دیروز همچنین الیاس حضرتی به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت انتخاب شد.الیاس حضرتی سابقه نمایندگی ادوار مجلس و مدیرمسئولی روزنامه اعتماد را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: