کد خبر: ۹۷۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۴۹
یک نماینده مجلس گفت: نامه‌ای را با امضای ۱۰۷ نماینده به رئیس جمهور داده‌ایم که در آن راهکار خروج از وضعیت موجود را بیان کرده‌ایم و در رأس آن به سیاست‌های ارزی اشاره کرده‌ایم.

نامه ۱۰۷ نماینده مجلس به پزشکیان درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ حسین صمصامی نماینده تهران در مجلس، درباره اظهارات وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: حذف ارز ترجیحی یک اشتباه بود. حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یعنی یک تورم شدید، ما در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی‌مان کارهایی را تجربه کردیم که شکست خوردیم اما دوباره تکرار می‌کنیم به این معنا که یک شکستی را به جامعه تحمیل می‌کنیم. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا، تاکید کرد: الان هم دولت دارد ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را حذف می‌کند؛ به آقای رئیس جمهور نامه دادیم که آقای رئیس‌جمهور، آقای دولت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را حذف نکنید.

وی یادآور شد: آن زمانی که آقای رئیس جمهور برای معرفی و دفاع از کابینه به مجلس آمدند یک نامه‌ای را با امضای ۱۰۷ نماینده به ایشان داده‌ایم که در آن راهکار خروج از وضعیت موجود را بیان کرده‌ایم و در رأس آن به سیاست‌های ارزی اشاره کرده‌ایم؛ اگر چنانچه دولت آن‌ها را اجرا نکند بعد از چندین ماه این نامه را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

صمصامی با بیان این که گفته‌ایم دولت نباید ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را حذف کند، عنوان کرد: حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌تواند آثار بدتری نسبت به حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی داشته باشد. 

وی مدعی شد: ما گفته‌ایم اگر ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را حذف کنیم، شاهد جهش نرخ ارز خواهیم بود. آقای رئیس‌جمهور متاسفانه درخصوص مسائل اقتصادی خالی از ذهن هستند آن‌هایی هم که دور ایشان قرار گرفته‌اند متاسفانه تسلط لازم را بر مسائل اقتصادی فعلی ایران ندارند! لذا همان سیاست‌هایی که وجود داشته است را دنبال می‌کنند و جامعه را به یک ناکجا آباد می‌برند آینده این مسئله را روشن خواهد کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تیم اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: نظر من نسبت به تیم اقتصادی دولت و آقای همتی مشخص است. در روز رأی اعتماد هم در مخالفت با ایشان صحبت کردم و گفتم آزموده را آزمودن خطاست؛ البته ایشان وزیر شده و وظیفه ما این است که به ایشان کمک کنیم تا انشاالله موفق شوند. 

وی ادامه داد: آن زمان بحث ما این بود که اگر بیایند اشکالاتی دارد، منتها الان که آمده‌اند ما باید کمک‌شان کنیم تا موفق شوند؛ چراکه موفقیت شخص ایشان مطرح نیست موفقیت کشور مطرح است  لذا باید کمک‌شان کنیم البته به شرطی که خودشان همراه باشند و همکاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: