کد خبر: ۹۷۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
تعداد بازدید: ۳۲
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کتاب درسی نمی‌ماند گفت: ۸۵ درصد کتاب‌ها هم ثبت سفارش و هم توزیع شده است. با تقسیم کاری که انجام شده این آمار تا اول مهر به صد درصد می‌رسد و مشکل کمبود کتاب وجود ندارد.

فعالیت سامانه ثبت کتب درسی تا ۳۱ شهریور/ دانش‌آموزان جامانده تا چه زمانی برای ثبت سفارش کتابهای درسی فرصت دارند؟به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی،علیرضا کاظمی درباره علت پایین آمار ثبت سفارشات کتابهای درسی توسط دهمی‌ها گفت: دلیل این امر آن است که معلوم نیست هنرستانی‌ها چه رشته‌هایی را انتخاب می کنند و وارد چه رشته‌هایی می‌شوند چراکه این کار با تاخیر صورت می‌گیرد و همچنین بحث امتحانات شهریور و هدایت تحصیلی نیز در این امر موثر است.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کتاب درسی نمی‌ماند افزود: ۸۵ درصد کتاب‌ها هم ثبت سفارش شده هم توزیع شده و با تقسیم کاری که انجام شده این آمار تا اول مهر به صد درصد می رسد و مشکل کمبود کتاب وجود ندارد.

همچنین محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اینکه کتاب‌ها و محتواها امسال به صورت واضح‌تر برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی قابل دسترسی باشد به صورت رنگی چاپ می‌شود و کتاب‌هایی که تصویر محور نیستند و متن محورند به صورت کتاب‌های وزیری چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌ها امسال یک میلیون جلد بیشتر از سال گذشته است افزود: تعداد عناوین به ۹۶۱ عنوان کاهش یافته و علت آن توقف برخی رشته‌های کار و دانش است.

همچنین احمد رضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع کتاب‌های درسی نیز با بیان اینکه بهتر است دانش‌آموزان تا دهم شهریور ثبت نام و سفارش خود را انجام دهند گفت: سامانه تا ۳۱ شهریور فعال است.

وی با بیان اینکه برخی دانش آموزان هنوز کتابها را ثبت سفارش نکرده‌اند افزود: پایه دهم نظری ۳۴ درصد، فنی حرفه‌ای پایه دهم ۱۸ درصد و پایه دهم کار دانش ۱۱ درصد سفارش دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: