کد خبر: ۹۷۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۳۶
روبرتو پیاتزا یکی از گزینه‌های هدایت تیم‌ملی والیبال ایران بود.

سپهر ستاری؛ والیبال ایران پیش از مسابقات لیگ ملت‌ها به‌دنبال استخدام یک سرمربی مطرح خارجی بود تا بتواند از آخرین شانس خود برای صعود به المپیک 2024 پاریس استفاده کند. در نهایت هم مائوریسیو پائز هدایت والیبالیست‌های ایران را بر عهده گرفت ولی نتایج او در لیگ ملت‌ها به قدری بد بود که پیش از اتمام مسابقات از سمت خود برکنار شد. پیش از استخدام پائز، بحث حضور روبرتو پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران بسیار جدی شده بود ولی این سرمربی در نهایت به فدراسیون والیبال پاسخ منفی داد و حضورش در ایران منتفی شد.

البته ماجرای منتفی شدن حضور پیاتزا در ایران باورنکردنی‌تر از آن چیزی بوده که فکرش را بکنید. داستان از این قرار بوده که در ابتدا همه چیز به شکل عادی جلو رفته و دو طرف مذاکرات خوبی را با یکدیگر انجام دادند ولی وقتی صحبت از بستن قرارداد نهایی می‌شود به یکباره پیاتزا بهانه عجیبی می آورد.  

سرمربی ایتالیایی به مسئولان فدراسیون والیبال ایران اعلام می‌کند که به دلیل بندی در قراردادش نمی‌تواند در لیگ ملت‌های پیش رو روی نیمکت تیمی جز هلند بشیند. او به فدراسیون پیشنهاد می‌دهد که قراردادش را با هلند فسخ کند و هدایت ایران را بر عهده بگیرد، البته بدون اینکه در لیگ ملت‌ها روی نیمکت ایران بشیند. پیاتزا همچنین پیشنهاد داده که در لیگ ملت‌ها توماس توتولو روی نیمکت ایران بشیند و او از دور تیم را هدایت کند. 

فدراسیون والیبال ایران حتی با این مسئله هم کنار می‌آید و به نوعی این درخواست پیاتزا را قبول می‌کند اما به یکباره سرمربی ایتالیایی درخواست جدیدی مطرح می‌کند. پیاتزا به فدراسیون والیبال ایران اعلام می‌کند که به خاطر بندی در قراردادش قادر به بستن قرارداد با ایران نیست. درخواست باورنکردنی او جایی بود که به فدراسیون والیبال ایران پیشنهاد می‌دهد که در لیگ ملت‌ها در کنار هلند حضور داشته باشد و از دور حواسش به تیم ملی ایران هم باشد و اگر ایران به المپیک رفت رسما هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. آن هم در حالی که ایران و هلند رقیب المپیکی هم هستند و خواسته پیاتزا خنده دار و عجیب بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: