کد خبر: ۹۷۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۵۴
رئیس‌جمهور به درخواست بحق رای‌دهندگان و هوادارانش که خواهان بیان چرایی و علت عدول و کوتاه آمدن او از کابینه مطلوب بود، پاسخ داد و آن دلائل را به‌صراحت اشکار کرد. و این همه از نشانه‌های رویکرد خردمندانه در حکمرانی است و از نشانه‌های بازگشت صادقانه به مردم؛ که باید به فال نیک گرفت.

پزشکیان، اینگونه جبهه پایداری را کیش و مات کرد /نقشه تندروها برای اخلال در رأی اعتماد مجلس به کابینه نقش بر آب شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمدابراهیم انصاری لاری، استاندار فارس در دولت خاتمی، در یادداشتی در روزنامه هم میهن نوشت:

من از کسانی بودم که از ترکیب کابینه پزشکیان یکه خوردم و شاید در شمار اولین کسانی بودم که زبان به انتقاد گشودم. اما اکنون و بعد از رای اعتماد مجلس به تمامی کابینه و به‌ویژه بعد از نطق شفاف و بی‌لکنت رئیس‌جمهور درباره چگونگی فرایند چینش کابینه، باز به یاد سخنان او در مراسم تحلیف افتادم که به لزوم خردورزی در حکمرانی اشاره کرد.

طرفه اینکه هم شفافیت و صداقت از نشانه‌های خردورزی است و هم تعامل و دادوستد منطقی که رئیس‌جمهور هر دو را توأمان به کار گرفت. چنانکه فردوسی گوید:

خرد را مدد گیر، سپس راستی

که از این نگیرد، کسی کاستی

پزشکیان از بابت این راستی که پیشه کرد، فزونی گرفت و نامش بلند بود و بلندتر شد و با زیرکی و رندی پایداری‌های کج‌رو و نیم‌پخته را مات و خام کرد. به قول سعدی که گفت:

راستگاران بلند نام شوند

کج‌روان نیم‌پخته خام شوند

پزشکیان از یک سو، با رهبری نظام که بی‌هیچ تردید و انکاری نظرات ایشان در همه دوره‌های ریاست‌جمهوری در ترکیب کابینه نافذ و مؤثر بوده، وارد یک تعامل سازنده و منطقی شد و از سوی دیگر، برخلاف رؤسای‌جمهور پیشین که هرگز رسماً و علناً این مهم را بازگو نمی‌کردند، خیلی صریح و صادقانه و شفاف پرده از این تعامل برداشت و با این ابتکار عمل خردمندانه، هم نام خویش بلند کرد و هم راه را بر سوءاستفاده جماعت پایداری‌ها بست و طرح آنها را برای اخلال در رأی اعتماد مجلس نقش بر آب کرد.

و از همه مهمتر اینکه رئیس‌جمهور به درخواست بحق رای‌دهندگان و هوادارانش که خواهان بیان چرایی و علت عدول و کوتاه آمدن او از کابینه مطلوب بود، پاسخ داد و آن دلائل را به‌صراحت اشکار کرد. و این همه از نشانه‌های رویکرد خردمندانه در حکمرانی است و از نشانه‌های بازگشت صادقانه به مردم؛ که باید به فال نیک گرفت. اکنون در ادامه این سیر مبارک و این سلوک میمون و در پناه این وفاق و همدلی ملی، خوب است که رئیس‌جمهور محترم دامنه و عمق این خردورزی و این تعامل سازنده و منطقی و این شفافیت و صداقت را به حوزه بین‌الملل نیز سرایت دهند تا ملک و ملت از ثمرات و برکات آن بهره‌مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: