کد خبر: ۹۷۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۵۰
تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم مسابقات لیگ برتر، امروز به مصاف هم خواهند رفت.

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!ایمان گودرزی؛ لیگ بیست و چهارم به هفته دوم خودش رسید و حالا باید منتظر یکی از جذاب ترین بازی‌های فصل باشیم. دو تیم امروز از ساعت 19:45 در ورزشگاه یادگار امام به مصاف یکدیگر خواهند رفت که از چند جهت دارای حساسیت خواهد بود. چیزی که هیجان این بازی را بیشتر می کند حضور ستاره های سابق پرسپولیس در تیم حریف است. دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی سه ستاره فصل گذشته پرسپولیس هستند که با سر و صدای زیادی به تبریز نقل مکان کردند. حالا همه منتظر هستند که ببینند این نام پرسپولیس است که بالاتر از همه چیز هست و یا این ستاره های جدا شده بودند که عامل موفقیت این تیم در سال‌های اخیر بوده‌اند.

اما با نگاهی به ترکیب دو تیم در 10 سال اخیر می‌بینیم بازیکنان مشترک زیادی در هر دو تیم حضور داشته‌اند که در این گزارش به آنها می‌پردازیم؛

 

علیرضا بیرانوند

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

بیرانوند بدون شک جنجالی‌ترین چهره این بازی خواهد بود. شماره یک پرسپولیس بعد از بالا بردن جام فصل گذشته تصمیم گرفت با استناد به الحاقیه راه خود را از جمع پرسپولیسی‌ها جدا کند، موضوعی که حواشی زیادی از جمله شکایت پرسپولیس علیه او و باشگاه تراکتور را به‌ دنبال داشت. البته حضور بیرو باعث یک حاشیه درون تیمی هم شد. حسین پورحمیدی دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور پس از حضور بیرانوند در تمرینات شرکت نکرد. او حتی اردوی پیش فصل تراکتور را هم از دست داد و اخیراً با کش و قوس بسیار دوباره به تمرینات برگشته است. بیرانوند در اولین بازی خود به عنوان دروازه‌بان تراکتور موفق به ثبت کلین شیت شد و انگیزه ویژه‌ای برای تقابل با تیم سابقش دارد.

 

مهدی ترابی

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

هیچ کس دلیل اصلی این انتقال را نفهمید اما به نظر می رسید ترابی به دنبال چالش جدیدی در دوران حرفه‌ای فوتبالش بود.  تراکتور سومین تیمی است که ترابی در لیگ برتر با پیراهن آن به میدان می‌رود. سایپا، پرسپولیس و حالا لوگوی تراکتور بر سینه این وینگر ۲۹ ساله نقش بسته است. ترابی که با ارسال پاس گل در نخستین گل فصل تراکتور ردپای پررنگی از خود برجای گذاشت بی‌صبرانه منتظر جدال با تیم سابق خود است و باید دید عملکرد او مقابل پرسپولیس چگونه خواهد بود.

 

شجاع خلیل زاده

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

مدافع کهنه‌کار تراکتور، در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ با نظر مستقیم این سرمربی کروات به جمع سرخ‌پوشان پیوست و می‌توان دوران حضور شجاع در پرسپولیس را نقطه اوج فوتبال این بازیکن قلمداد کرد. خلیل‌زاده برای دومین فصل متوالی با بازوبند کاپیتانی تراکتور به مصاف تیم سابقش خواهد رفت و انگیزه ویژه‌ای برای این بازی دارد.

 

دانیال اسماعیلی فر

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

دانیال اسماعیلی‌فر ستاره سمت راست دفاعی پرسپولیس، این فصل با امضای قرارداد یک ساله به جمع تراکتوری‌ها ملحق شده است. اسماعیلی‌فر بعد از مدت‌ها مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و مطمئناً دوئل او با تیم سابقش تماشایی خواهد بود.

مهدی عبدی

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

مهدی عبدی اخیراً بعد از چهار فصل حضور در پرسپولیس و یک فصل قرضی در تراکتور سرانجام به طور قطعی از جمع سرخپوشان تهران جدا شد و به تراکتور پیوست. عبدی فصل گذشته ۶ گل برای تراکتور به ثمر رساند و عملکردی بهتر از لیگ بیست و دوم در ترکیب پرسپولیس داشت. او در آن لیگ فقط یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. او این فصل با رحمان جعفری و تومیسلاو اشترکالی بر سر قرارگیری در نوک پیکار خط حمله تراکتور در رقابت است و باید دید مقابل تیم سابقش جزو انتخاب های “اسکو” خواهد بود یا نه…

 

مهدی شیری

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

مهدی شیری یکی دیگر از تراکتوری‌هاست که تجربه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارد. این بازیکن با پیراهن پرسپولیس ۸۱ بار به میدان رفت و پس از ترک این تیم در طول یک نیم فصل فوتبالش را در فولاد خوزستان ادامه داد. با توجه به حضور دانیال اسماعیلی‌فر در تراکتور، احتمالاً شیری فرصت بازی در این دیدار را کسب نمی‌کند اما او هم یکی از چهره‌های مشترک این دوئل حساس به حساب می‌آید.

 

محمد نادری

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

محمد نادری پس از تجربه بازی در ترکیه، تراکتور را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد و حالا دومین فصل حضورش در تبریز را تجربه می‌کند. او فصل گذشته گرفتار مصدومیت‌های گاه و بیگاه بود و در فصل جدید به انتخاب اول اسکوچیچ در دفاع چپ تراکتور تبدیل شده و آماده تقابل با تیم سابقش است.

 

سروش رفیعی

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

سروش رفیعی سال ۱۳۹۴ با انتقالی قرضی از فولاد به تراکتور پیوست تا دوران سربازی خود را در تراکتور بگذراند. رفیعی روزهای خوبی را در تراکتور سپری کرد و سپس به پرسپولیس ملحق شد. سروش بعد از آن، بازی برای الخور، فولاد، شهرخودرو، سپاهان و پرسپولیس را تجربه کرد و حالا پخته‌تر از همیشه، به مصاف تیم پیشین خود خواهد رفت.

 

امید عالیشاه

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

پس از پیشنهاد تراکتور، امید عالیشاه در سال ۱۳۹۵ برای انجام خدمت سربازی به این تیم پیوست. سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس معتقد بود عالیشاه می‌توانست در پرسپولیس بماند و اعلام کرد که هنگام عقد قرارداد، او هیچ‌گونه صحبتی درباره خدمت سربازی و مشکل تحصیلی نکرده‌ است. به دلیل محرومیت تراکتور از نقل و انتقالات، او در بازی‌های زیادی برای این تیم به میدان نرفت اما در تمرینات این تیم شرکت کرد که با واکنش یحیی گل‌محمدی (سرمربی وقت تراکتور) روبرو شد. جدایی عالیشاه از تراکتور با حواشی مختلفی همراه بود و این حواشی پس از حضورش در پرسپولیس و قرارگیری مقابل تیم‌های تبریزی نیز افزایش پیدا کرد. البته او دیدار پیش رو را به علت مصدومیت از دست داده و همراه پرسپولیس به تبریز سفر نخواهد کرد.

 

 

فرشاد احمدزاده

تراکتور - پرسپولیس؛ نبرد قرمز در تبریز!

وینگر ۳۰ ساله پرسپولیس سابقه ۲ فصل بازی برای تراکتور به عنوان سرباز را در کارنامه دارد. احمدزاده در مقطعی به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تراکتور شناخته می‌شد. او پس از جدایی از این تیم و بازگشت به پرسپولیس، محبوبیت خود را در بین پرشورها از دست داد. این وینگر ارومیه‌ای همواره جزو بازیکنانی است که در بازی برابر تراکتور از انگیزه بالایی برخوردار بوده است و حالا باید دید این بار برابر تیم سابقش چه عملکردی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: