کد خبر: ۹۷۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۴۲
محسن پیرهادی، عضو هیات رییسه مجلس یازدهم

بدعت مبارک دولت پزشکیانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرفوری؛ کابینه چهاردهم با شعار دولت وفاق ملی و عزم جدی رئیس جمهوری برای پایان دادن به دعواها ومنازعات سیاسی از بهارستان رای اعتماد گرفت.

مسعود پزشکیان در سراسر مناظرات و میتینگ‌های انتخاباتی‌اش با تعابیر مختلف بر دو اصل «تفاهم ملی» و«پرهیز از دعواهای سیاسی»برای حل مسائل و مشکلات کشور تاکید کرد.او پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با معرفی کابینه‌ای متکثر از خاستگاه سیاسی‌اش به مجلس نشان داد،عزمش برای ایجاد دولتی که سودای وفاق ملی داشته باشد،جدی است،امروز هم مجلس شورای اسلامی دراقدامی کم سابقه پشت دولت ایستاد و به تمام وزیر پیشنهادی او رای موافق داد تا در تعامل حداکثری با دولت،بسترساز مسیر جدیدی پیش پای ایران باشد.

رای حداکثری مجلس اصولگرای دوازدهم به کابینه مسعود پزشکیان که مدعی تشکیل دولت سوم اصلاحات بود،امری بی سابقه در سپهر سیاسی ایران است،امری که نشان می‌دهد،عمده مسئولان و دلسوزان نظام چه در کرسی نمایندگی ملت و چه در کرسی‌های اجرایی و نظارتی از نادیده گرفته شدن حق مردم در منازعات سیاسی رویگردان شده اند و خواستار به حداقل رساندن سایه دوقطبی‌های سیاسی برسرمنافع ایران وملت هستند.

حالا اما برگزاری اولین نشست هیات دولت متکثرپزشکیان، شروع دوره‌ی جدیدی در تاریخ معاصر ایران است،تاریخ پر فراز و فرودی که حلقه مفقوده آن عزم جدی برای ایجاد مفاهمه ملی بر سر منافع  و مصالح کشور و ملت بوده و حالا قراراست،دولت چهاردهم با شعاروفاق ملی اولین گام‌ها را برای ایجاد این مهم بردارد و میز هیات دولت را به نخستین میز پیشبرد منافع ملی منهای تعلقات سیاسی بدل کند و مسیری را پی‌ریزی کند که منافع ملت و حاکمیت در جدال های بی‌ثمر سیاسی ذبح نشود و شاغول اجرایی برای پیشبرد امور کشور خدمت به مردم و کشور باشد.

از همین رو می‌توان از هیات دولت مسعود پزشکیان انتظار بدعت گذاری‌های جدیدی داشت، بدعت گذاری‌هایی که با تکیه بر منافع ملی و مصالح کشور پایان بخش نگاه و اقدامات دوره‌ای به پاستور باشند و مسیرنخبه‌گرایی و شایسته سالاری و توفیق کشور را جایگزین سهم‌خواهی‌های مدیریتی و اجرایی کنند.

 

تعامل مجلس و دولت در ایجاد این مسیر ستودنی است و امیدوارم این راه به تقویت اعتماد عمومی و حل مسائل و مشکلات ملت عزیز و شریف ایران منجرشودو سرآغاز حذف جدل‌های سیاسی از منافع ملت و کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: