کد خبر: ۹۷۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید: ۵۳
نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد افول جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی هستیم که نمونه آن کاهش حضور ورزشکاران در المپیک است. انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌ای در این مورد داشته باشد.

عزیزی: دنیامالی برای ارتقاء جایگاه ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی برنامه داشته باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۰ درصد جمعیت کشور به توصیه‌های سازمان جهانی عمل نمی‌کند و ما شاهد مرگ و میر بالا به دلایلی همچون بیماری‌های فشار خون و بیماری‌های واگیردار هستیم. راهکار وزیر ورزش برای رفع کم‌تحرکی و کاهش مرگ و میر چیست؟

عزیزی با تاکید بر لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته گفت: قرار بود طبق برنامه سهم سرانه ورزش به یک مترمربع برسد اما هنوز ۸۰ سانتی‌متر است که آن هم بیشتر مربوط به شهرها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی افول پیدا کرده و شاهد مهاجرت ورزشکاران هستیم به طوری که ورزشکاران زیر پرچم کشورهای دیگر و در قالب تیم پناهندگان در المپیک حضور داشتند.

وی با اشاره به کاهش سهمیه حضور ایران در المپیک از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۴ اظهار کرد که باید وزیر پیشنهادی ورزش فکری برای این موضوع کند.

عزیزی مبارزه با تبانی و فساد در ورزش به خصوص فوتبال را ضروری خواند و گفت که سند آمایش سرزمین در ورزش عملیاتی نشده است.

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر نظام جامع باشگاه‌داری به مجلس شورای اسلامی افزود: باید اقداماتی برای افزایش سرانه ورزش و جلوگیری از مهاجرت جوانان صورت گیرد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: