کد خبر: ۹۷۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۴۴
وزیر پیشنهادی نیرو گفت: در صورت تایید نمایندگان مجلس مصمم هستم اهداف تعیین شده در برنامه هفتم و قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را اجرایی کنم.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود در اظهاراتی با اشاره به مواجهه کشور با ناترازی برق و آب گفت: ناترازی آب و برق معضل امروز وزارت نیرو است و تامین مطمئن آن بر عهده وزیر نیرو است؛ اگرچه گرما و تغییرات اقلیمی تاثیرگذار است اما مشکلات فراتر از موضوع گرماست و برطرف کردن کمبودها در این حوزه امر پیچیده و چند وجهی است و این امر چند وجهی نیازمند همدلی در سطح حاکمیت و همراهی در سطح قوا به ویژه مجلس است.

وی با بیان اینکه « متعهد به مردم شریف ایران و آرمان‌های امام، رهبری و قوانین هستم و قول می‌دهم که در کمال صدق و شفافیت مسیر را با نمایندگان مجلس طی کنم»، عنوان کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد که در حوزه برق ناترازی در سال جاری به بیش از ۱۸ هزار مگاوات می‌رسد؛ این ناترازی ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد که جذابیت اقتصادی این صنعت را از بین برده است و موجب مصرف خارج از الگوهای استاندارد شده است؛ از طرف دیگر بودجه وزارت نیرو در سال‌های گذشته کفاف یارانه برق را نداده و منجر به ایجاد بدهی بزرگی به شرکت‌های خصوصی در حوزه برق شده است؛ انباشت تعهدات وزارت نیرو باعث شده جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه برای بخش خصوصی عملاً  از بین برود.

وی با بیان اینکه «من به نمایندگان مجلس اطمینان می‌دهم که در صورت تامین منابع مالی با توجه به پیشرفت کشور در حوزه فنی به هیچ مشکلی بر نخوریم»، عنوان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم گفتمان قابل فهم و وثوقی با مردم عزیز برای تبیین نقش آنها در بهتر مصرف کردن ایجاد کنیم. در خصوص همراه شدن با مردم لازم است ابتدا صحبت‌ها و دغدغه‌های آنها توسط ما شنیده شود و سپس گفتمان مشترک در کشور ایجاد شود؛ در نتیجه تلاش خواهیم کرد با توسعه گفتگو مردم عزیز را در مدیریت مصرف همراه و همدل سیاستگذاران کنیم.

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو تأکید کرد: من در صورت تایید نمایندگان مجلس مصمم هستم اهداف تعیین شده در برنامه هفتم و قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را اجرایی نمایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: