کد خبر: ۹۷۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۵۴
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: مجلس در کل قصد همراهی با رئیس جمهوری دارد و دولت چهاردهم هفته آینده مستقر خواهد شد ان شاءالله.

پیش بینی میرسلیم درباره رأی اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی پزشکیان /احتمال رأی نیاوردن چند وزیر پیشنهادی وجود دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مصطفی میرسلیم از جمله چهره‌های اصولگرایی است که در ارزیابی نوع تعامل دولت جدید و مجلس دوازدهم از عبارت «همراهی» استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌کند کابینه دولت چهاردهم هفته آینده مستقر می‌شود.

او در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین تعامل مجلس و دولت را سراسر مثبت ارزیابی نمی‌کند و می‌گوید مجلس تلنگری هم به دولت خواهد زد و حداقل به دو وزیر رأی اعتماد نمی‌دهد.

در ادامه گفتگوی کوتاه خبرگزاری خبرآنلاین با مصطفی میرسلیم، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای میرسلیم! نگاه شما به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی توسط مجلس شورای اسلامی چیست ؟

مجلس دوازدهم تاکنون در بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی، خود را از تعصبات گروهی دور نگهداشته است و به ویژه کمیسیون‌های مجلس سعی کرده‌اند قواعد شایسته سالاری را مراعات کنند و این تجربه مثبتی است که از مجلس یازدهم به یادگار مانده است.

*با توجه به اظهارات مطرح شده در مجلس از طرف نماینده ها و وزرای پیشنهادی پیش بینی شما از نتیجه رای اعتماد چه خواهد بود؟

با توجه به شرایط کشور و ضرورت آغاز برنامه هفتم و پایان دادن به شرایط ویژه‌ای که پس از شهادت مرحوم رئیسی و همراهانش موجب رکود نسبی فعالیت‌ها شده ، به نظر می رسد مجلس در کل قصد همراهی با رئیس جمهوری دارد و احتمالا فقط یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی با مشکل کسب رأی اعتماد مواجه شوند، ولی دولت چهاردهم هفته آینده مستقر خواهدشد ان شاءالله.

*نظر شما نسبت به فعالیت‌های جریان نوانقلابی در این روزهای بررسی صلاحیت ها در مجلس چیست؟

این جریان انقلابی سعی خواهد کرد بروز و ظهور خود را به ویژه در نظارت بر عملکرد اعضای هیئت وزیران نشان دهد و این نظارت برای فاصله نگرفتن از اصول و نیز تحقق اهداف برنامه مهم است زیرا دستیابی به اهداف برنامه هفتم کار ساده‌ای نیست و غیر از تدبیر دولت و همراهی مجلس، پرهیز از عوامزدگی و درایت در چاره‌جویی مشکلات مزمن را می طلبد و این موضوع بدون مشارکت و یاری مردم موفق نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: