کد خبر: ۹۷۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۵۶
دبیرکل مجمع ایثارگران تاکید کرد: اگر بنا باشد مجلس با کابینه‌ای که رئیس‌جمهور معرفی کرده است با بی‌مهری برخورد کند دیگر نمی‌توان انتظار داشت وفاق ملی محقق شود.

امام: در صورت بی‌مهری مجلس به کابینه پیشنهادی، نمی‌توان انتظار وفاق ملی داشتبه گزارش خبرداغ ؛ محمدجواد امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی، بیان کرد: کابینه وفاق ملی از ابتدا وفاق ملی و آشتی ملی بود. واقعیت این است که بدون وفاق ملی و آشتی بین جریان‌های سیاسی نمی توانیم کاری را پیش ببریم. رئیس جمهور از ابتدا به این اصل معتقد بود که بدون وفاق ملی نمی توان کشور را از بحران ها عبور داد.

وی اظهار کرد: برای تحقق وفاق ملی نیازمند تجدیدنظر در رویکردها هستیم. هم در رویکردهای امنیتی و هم در رویکردهای سیاسی باید این تجدیدنظر صورت بگیرد. در حوزه سیاست خارجی و تعامل با دنیا، بحث احیای برجام و تصویب FATF  مواردی است که برای خروج از وضعیت فعلی به آن نیازمند هستیم. وفاق ملی تنها نمی تواند شعار و برنامه دولت باشد بلکه همه قوا و همه ارکان حاکمیت باید این ضرورت را حس کرده و آن را بپذیرند.

دبیرکل مجمع ایثارگران تصریح کرد: نیازمند این هستیم که در تمام نهادهای حاکمیتی این نگاه برای تحقق وفاق ملی حاکم باشد. ما نمی‌توانیم از دولت بخواهیم که دولتی با نگاه ائتلافی تشکیل دهد که به وفاق ملی بیانجامد اما سایر بخش ها با دولت همکاری نداشته باشند. نمی توانیم انتظار داشته باشیم که خود دولت به تنهایی بتواند این وفاق ملی را محقق کند. تحقق وفاق ملی نیازمند همراهی کامل مجلس و سایر ارکان نظام است. این نگاهی که از گذشته ایجاد شده و موانعی بر سر راه دولت ها ایجاد کردند باید برطرف شود.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: قوانینی که با نگاه یکسو و برای بقای یک جریان خاص در مجلس به تصویب رسید، به جای اینکه تبدیل به هنجار شود یک ناهنجاری را ایجاد کرده است.  باید واقعیت های امروز جامعه از سبک زندگی گرفته تا مسائل دیگر اجتماع مورد توجه قرار داد. دولت آزادی عمل نداشت که بتواند پاسخگوی همه انتظارات جامعه باشد، دولت باید برای پیوند افرادی که در انتخابات شرکت نکردند با حاکمیت برنامه داشته باشد.

وی افزود: دولت به تنهایی در این مسیر موفق نخواهد بود. قطعا نیازمند اصلاح قوانین است. رویکردها باید تغییر کند. یکی از نگاه های مهمی که باید لحاظ شود این است که افرادی که دارای سوابق سیاسی هستند نه سوابق سوء مالی و اخلاقی و افرادی که به نوعی در درون نظام تعریف می شوند اما به لحاظ عملکردها منتقد عملکردها بودند را نباید در دایره خارج از نظام تعریف کرده و فرصت خدمت را از این افراد سلب کنیم.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که آقای پزشکیان باید به آن بپردازد بحث احزاب است. تا زمانی که از یک حزب توانمند و مسیر حزبی وارد انتخابات نشویم،  اصل جمهوری به درستی محقق نخواهد شد. مجلس باید تلاش کند کابینه ای که از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده و نمادهای مختلفی در آن دیده می شود، هرچه سریع تر تشکیل شود. شاید رضایت بخش نباشد اما قابل حمایت است. باید این فرصت را مغتنم شمرد. در این کابینه جوانان و زنان دیده می شوند. از جریان های سیاسی مختلف افراد در این کابینه حضور دارند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر قرار بر این باشد که مجلس این حداقل نمادها را تحمل نکرده و با این کابینه نیز با بی مهری برخورد کند، دیگر نمی توانیم انتظار وفاق ملی را داشته باشیم. از سوی دیگر امروز شاهد هستیم که بعضا دوستان اهل تسنن که انتظار داشتند در کابینه حضور داشته باشند، از حضور این افراد محروم هستیم. اما ما می توانیم در ادامه مسیر انتظارات همه اقوام و مذاهب را با شعاری که آقای پزشکیان دادند محقق کنیم. تحقق وفاق ملی نیازمند همکاری سه قوه است، این امر می تواند آشتی ملی را نیز رقم بزند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: