کد خبر: ۹۷۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید: ۴۱
یک کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است:‌ گروه‌های چپ‌گرا دید مثبتی به ایران دارند و مخالف نسل‌کشی در غزه هستند. برنی‌سندرز یکی از انهاست که با وجود اینکه یهودی است اما با اسراییلی‌ها مشکل دارد. آنها جمهوری‌اسلامی را به‌ رسمیت شناخته و مخالف سیاست‌های اسراییل هستند و نمی‌خواهند آمریکا در خاورمیانه در عراق و سوریه و یمن و... وارد جنگ شود.

خدایی: هریس و چپ‌ها در آمریکا موافق طرد ایران نیستند/ دموکرات‌ها به دنبال جذب ایران در مجامع بین‌المللی هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مهسا مژدهی: راست‌گرایان افراطی چپ‌های آمریکایی را متهم می‌کنند که سیاست‌های ایران را در ایالات متحده پیگیری کرده‌اند. آنها از کامالا هریس و تیم همراهش هم در این اتهام‌زنی نمی‌گذرند.

در خبرآنلاین با اسفندیار خدایی کارشناس مسائل بین‌الملل، در مورد رویکرد چپ‌های آمریکایی به مسائلی چون ارتباط با ایران، مساله فلسطین و ... پرداختیم:

 

گروه‌های چپ در آمریکا خود را مشغول فلسطین می‌دانند. راست‌گرایان آنها را وابسته به ایران می‌دانند و بابت این موضوع به این گروه‌ها حمله می‌کنند. رویکرد این گروه‌ها به ایران چگونه است؟

قبل از هر چیز، درمورد جناح‌های اصلی در آمریکا باید صحبت کنیم. هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان جمهوری‌اسلامی را به‌عنوان یک مانع می‌بینند. اما رویکرد متفاوتی دارد. رویکرد جمهوری‌خواهان و ترامپ این است که جمهوری‌اسلامی برداشته شود اما دموکرات‌ها مایلند تا جمهوری اسلامی جذب جامعه جهانی شود. برای جمهوری‌خواهان تحریم ابزار است و برای دموکرات‌ها نقش دادن به ایران در مسائل بین‌المللی از ماهیت ضد آمریکایی ایران بکاهند. در واقع هر دو به‌دنبال تغییر ماهیت جمهوری‌اسلامی ایران هستند. به اعتقاد دموکرات‌ها حضور جمهوری‌اسلامی باعث موازنه در منطقه می‌شود و حضورش در خاورمیانه ضروری است.

گروه‌های چپ‌گرا از جانب گروه‌های دیگر دموکرات‌های تندرو شناخته می‌شوند. آنها رویکرد بهتری نسبت به خاورمیانه دارند و در پی مقابله با اسراییل هستند و مخالف سیاست‌های این رژیم هستند. البته آنها حمله حماس را محکوم می‌کنند، اما درگیر شدن آمریکا در خاورمیانه را به‌ضرر آمریکا دانسته و با آن مخالف هستند. آنها معتقدند حضور امریکا در خاورمیانه مربوط به لابی اسراییل است که آنها با این لابی ارتباط خوبی ندارند. اما راست‌گرایان افراطی تندرو، کاملا برعکس هستند و به شدت با حماس و فلسطین مخالف بوده و حامی اسراییل هستند و با جمهوری‌اسلامی هم مشکل دارند. فردی مثل جان‌بولتون نمادی از این گروه‌هاست. او با منافقین ارتباط برقرار می‌کرد و برای سقوط جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی می‌کرد. 

خدایی: هریس و چپ‌ها در آمریکا موافق طرد ایران نیستند/ دموکرات‌ها به دنبال جذب ایران در مجامع بین‌المللی هستند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: