کد خبر: ۹۷۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۵۴
وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد، در سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، به حمایت از حضور عبدالناصر همتی در وزارت اقتصاد پرداخت.

مُهر تایید وزیر دولت احمدی نژاد بر عملکرد مثبت دولت روحانی در حفظ ذخیره ارزی کشور بعد از خروج ترامپ از برجامبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سومین جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی، با حضور وزیران پیشنهادی، در نوبت صبح برگزار شد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار گرفت و موافقان و مخالفان وی نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

یکی از کسانی که در موافقت با حضور عبدالناصر همتی در وزارت اقتصاد، پشت تریبون رفت، سیدشمس الدین حسین، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و همچنین وزیر اقتصاد دولت دوم محمود احمدی‌نژاد بود.

سیدشمس الدین حسینی، چهره اقتصادی مجلس، روز گذشته نیز طی نطقی در صحن علنی مجلس، به عنوان موافق با کابینه پیشنهادی، سخن گفته بود.

وی در جلسه امروز مجلس، با اشاره به سخنانی که صمصمامی در قامت مخالف همتی ایراد کرد، با تایید رشد قیمت دلار در دوره مسئولیت همتی در بانک مرکزی گفت: موضوع این است که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت. خروج از برجام عامل این اتفاق بود و باید شرایط کشور را در نظر گرفت.

حسینی در توصیه به دیگر نمایندگان تاکید کرد که برای بررسی عملکر افراد به تجارب آنها دقت کنند. از سوی دیگر شمس الدین حسینی از عملکرد بانک مرکزی در دوران دولت روحانی تلویحا دفاع کرد و با تاکید بر اینکه از برجام دفاع نمی‌کنم، اظهار داشت: معتقدم خروج از برجام ربطی به بانک مرکزی و مدیریت آن ندارد. خروج از برجام برای ما تبعات داشت. متاسفانه در آن دوران ارتباط خود را با کشورهای همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمد ارزی به شدت کاهش پیدا کرد. باید با امید با مردم صحبت کنیم. ایشان ذخیره ارزی کشور را حفظ کردند.

او درخصوص تعهد و مجرب بودن همتی در کار، بیان داشت:  دیروز کسی به من زنگ زد که به‌ آقای همتی رأی ندهید ایشان زمانی که در  بانک مرکزی بود با ما سفت برخود می‌کرد، گفتم چه کار می‌کرد؟ این آدم از سازمان برنامه و بودجه بود، گفت، گفتم پول بده، همتی می‌گفت اگه پول بدهم پایه پولی بالا می‌رود باید حواسم به پایه پولی باشد. آیا اینها را قبول نکنیم یا به اینها توجه نکنیم، بنشینیم و براساس تحلیل‌های خودمان و معیارهایی که دقیق نیست افراد را کنار بگذاریم.

وزیر اسبق اقتصاد همچنین گریزی به دوران کوتاه او در سفارت چین اشاره کرد و گفت: او ۱۰ روز سفیر چین بود که در شرایط بحرانی او را صدا زدند که بیاید و رییس کل بانک مرکزی شود. از او تعهد می‎ گیریم که در اجرای احکام قانون برنامه مصر باشند و آن را اجرا کنند و اگر در جایی کاستی می‌بینند اصلاح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: