کد خبر: ۹۷۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۶۹
در فهرست پیشنهادی دکتر مسعود پزشکیان به مجلس دوازدهم برای کابینه چهاردهم، نام دکتر حسین سیمایی‌ صراف برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نویدبخش رویکرد درست دولت به حوزه علم و دانشگاه است.

چرا دکتر سیمایی صراف انتخابی مناسب برای وزارت علوم است؟دکتر سیمایی صراف، دانش‌آموخته دانشگاه‌های معتبر در تراز بالا و حوزه علمیه است؛ از این جهت فرزند حوزه و دانشگاه و عضو برجسته این خانواده است. 
دانشجویی که با کارنامه تحصیلی و آموزشی موفقیت‌آمیز، استاد برجسته یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور (شهید بهشتی) شد؛ حقوقدانی که در کمیسیون‌ها و معاونت‌های تخصصی سه قوه عضویت داشته و یکی از توانمندی‌های او ایجاد تعامل بین قوا و نهادهاست.
او به دلیل عضویت در ستادهای گوناگون وزارت علوم و تصدی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارتخانه در دولت دوازدهم اشراف کاملی درباره مسائل مالی، حقوقی و اداری وزارت متبوع خود دارد. با مسائل و چالش‌های نظام  آموزش عالی آشناست و به قوانین و آئین‌های  آموزش عالی اشراف دارد.  
این تجربه کار و مدیریت در سطوح عالی و کلان و نیز حضور در کمیسیون‌های تخصصی، از دکتر سیمایی صراف فردی شایسته برای تصدی وزارت علوم ساخته است.
اینکه ایشان دانش‌آموخته علوم انسانی است و حقوقدانی کارآزموده و دارای ارتباطات وسیع با اقشار مختلف حوزویان، دانشگاهیان، نمایندگان ادوار مجلس و… است یک مزیت بزرگ برای وزارتخانه‌ای است که باید وزارت علوم را از دست‌اندازهای مختلف اداری، مالی و حقوقی به سر منزل مقصود برساند.
علاوه بر آن ایشان دارای همان ویژگی‌هایی است که در گفتمان دکتر پزشکیان در دوره انتخابات متجلی بود: دارای سعه صدر، وسعت‌نظر و پاک‌دستی، باور به قانون‌مداری و شفافیت، توانمند و باورمند به گفتمان عدالت‌مداری و تخصص‌محوری و…
روح وفاق ملی باید در تک‌تک وزرا حلول کرده و تبدیل به مشرب اجرایی شود و در وزارت علوم حضور وزیری با سطح بالای تعامل می‌تواند یکی از امیدهای بازگشت اعتماد و همکاری متقابل برای اعتلای وزارت علوم باشد.

*استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران

غلامرضا غفاری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: