کد خبر: ۹۷۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
تعداد بازدید: ۹۶
عضو سابق هیئت رئیسه نوشت: عزم پزشکیان برای ایجاد مفاهمه سیاسی به این دلیل قابل اعتنا است که درسالهای اخیر عرصه سیاست داخلی مکرر به دوقطبی‌های سیاسی و اجتماعی دچار شده و حل موضوعات در این کشمکش‌ها فراموش شده است.

یادداشت|عزم پزشکیان شکل‌گیری مفاهمه سیاسی است

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری تسنیم، ‌محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در یادداشتی درباره رویکرد و ترکیب وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس جمهور، نوشت: مشی و رویکرد مسعود پزشکیان حرکت در مسیراجماع و تفاهم سیاسی است، همانطور که مسعود پزشکیان در مناظرات و وعده‌های انتخاباتی‌اش بر ایجاد اجماع و رفع منازعات و دعواهای سیاسی تاکید کرد، ترکیب فهرست وزرای پیشنهادی او به مجلس نشان دهنده عزم او برای ایجاد و شکل گیری تفاهم سیاسی در سیاست داخلی کشور است.

عزم مسعود پزشکیان برای ایجاد مفاهمه سیاسی در کشور بجای تنازعات بی ثمر و بی حاصل سیاست داخلی به این دلیل قابل اعتنا و قدردانی است که درسالهای اخیر عرصه  سیاست داخلی کشور مکرر به دوقطبی‌های سیاسی و اجتماعی دچار شده و پیشبرد مسائل و حل موضوعات کشور در این کشمکش‌ها به فراموشی سپرده شده است، از همین رو پیگیری دولت اجماع و ایجاد تفاهم سیاسی در سیاست داخلی گامی دشوار و پرچالش است و اقدام مسعود پزشکیان در پیگیری این مهم را باید ستود و علی رغم بروز کاستی‌ها و اشتباهات احتمالی باید به او اعتماد کرد و بستر را برای اجرای برنامه او فراهم ساخت.

 بی‌اعتنایی، رویگردانی و یا قهر با دولت او گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند، در آغاز راه تشکیل دولت جدید همه باید برای رفع مسائل و مشکلات مردم و کشور در کنار دولت باشند و بستر را برای حرکت دولت جدید فراهم کنند چرا که توان دولت بجای پاسخ به گلایه‌ها باید صرف ساختن و رفع مشکلات شود.

پاکدستی، جوان گرایی و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی بدون تعلق سیاسی یکی از محورهای اساسی موضع گیری‌های انتخاباتی رئیس جمهوری بود، او در معرفی کابینه اش سعی کرده این فاکتورها را رعایت کند اگرچه چهره های کارشناس و توانمند بهتری از طیف های سیاسی حاضر در فهرست پیشنهادی پزشکیان می‌توانست انتخاب شوند که مقبولیت و محبوبیت و توانمندی بیشتری را به کابینه چهاردهم تزریق کنند.

وزن فهرست وزرای  پیشنهادی پزشکیان به مجلس متوسط است و در مواردی با اصلاح برخی گزینه در تعامل دولت و مجلس این کابینه تقویت خواهد شد، در روزهای اخیر انتقادات  بسیاری از سوی بدنه اجتماعی دولت چهاردهم نسبت به تعلق سیاسی و رویکرد مدیریتی برخی وزرای پیشنهادی او به مجلس مطرح شده که برای حفظ امید شکل گرفته به دولت چهاردهم  نباید نادیده گرفته شود و بهتر است هرچه زودتر رئیس جمهوری با بدنه اجتماعی خود در این باره صحبت کند.

در شرایط فعلی سیاست داخلی کشور مردم نیازمند دیده و شنیدن صدا و مطالباتشان هستند، بر همین اساس حفظ و تقویت اعتماد عمومی،برداشتن نگاه های سیاسی به دستگاههای اجرایی، جذب مدیران جوان و پرتلاش که ازجمله مهمترین تعهدات دولت  به مردم است که باید با جدیت دنبال و اثرات آن در جامعه به ویژه در پایگاه رای پزشکیان احساس شود، نادیده گرفتن این موارد که اساس پیروزی پزشکیان را رقم زد منجر به سرخوردگی و یاس اجتماعی خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: