کد خبر: ۹۷۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
تعداد بازدید: ۱۰۸
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نگاه دست‌گیری از دولت صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی خواهند کرد و قطعا قصد نمایندگان مچ گیری نیست.

بیات: مجلس با نگاه کمک به دولت صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی خواهد کردمحمد بیات در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ویژگی‌هایی که وزرای کابینه دولت چهاردهم باید داشته باشند، بیان کرد: ملاک ارزیابی مجلس برای رای اعتماد به وزرای کابینه شاخص‌هایی است که مقام معظم رهبری تبیین کردند. هر کدام از  وزرا که به این شاخص‌ها نزدیک‌تر باشند، قطعا نمره بهتری از مجلس کسب کرده و می‌توانند رای اعتماد بالایی از مجلس کسب کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر وزیر کشور نیز باید یک فرد فراجناحی باشد تا بتواند با اجماع همه گروه های سیاسی را ذیل خود جمع کند.  مباحث امنیتی و انتخاب فرمانداران و استانداران نیاز به این نگاه فراجناحی دارد. قطعا باید  فردی به عنوان وزیر کشور انتخاب شود تا بتواند همه قشرهای سیاسی را جمع کرده و عملکرد فراجناحی داشته باشند؛ همان طوری که رئیس جمهور تاکید داشتند باید دولت وفاق ملی تشکیل شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس با هدف کمک به دولت صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی خواهد کرد. نمایندگان مجلس برای دست‌گیری از دولت به صحنه آمده و هدف آنها مچ گیری نیست. انتظار می رود رئیس جمهور نیز به وعده خود برای تشکیل دولت وفاق ملی عمل کند. مجلس قطعا با نگاه  کمک به دولت برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: