کد خبر: ۹۷۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۳۸
نتایج امتحانات نهایی تا پایان مردادماه اعلام می‌شود.

نتایج امتحانات نهایی کی اعلام می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: همه اقدامات مربوط به نتیجه امتحانات نهایی دانش‌آموزان طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و نتایج نهایی این امتحانات قطعا تا پایان مرداد اعلام می‌شود.

فارس در خبری نوشت: رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که شامگاه چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امتحانات نهایی امسال در تاریخ بیش از یکصد ساله آموزش و پرورش کشور منحصربه فرد بود و شیوه نوینی به کار گرفته شده که از ضریب دقت بالایی برخوردار است.وی افزود: در فرآیند تصحیح برگه‌های امتحانی فقط برای تراز پایه دوازدهم مسائلی وجود داشت که در این مورد هم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل تأخیر در اعلام نتایج امتحانات خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تا روزهای اخیر برای تعیین سوابق تحصیلی مراجعه می‌کردند و به همین دلیل کمی زمان را از دست دادیم. چون تعدادی مراجعه نکرده بودند ۲ بار مهلت را تمدید کردیم تا کسی از این فرآیند جا نماند.مرادصحرایی افزود: این عرف آموزش و پرورش است که همواره در تعامل با دانش‌آموزان باشد. ما نمی‌توانیم فرصت اعتراض به کسی ندهیم. امتحانات نهایی ۲ بار تصحیح می‌شود و برگه هیچ دانش‌آموزی در استان خودش تصحیح نمی‌شود.وی گفت: برای پایه دهم و یازدهم نیز در شیوه جدید با توجه به این‌که نتایج تأثیر قطعی در کنکور دارد تصحیح در یک بازه طولانی‌تر و در چهار مرحله انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه اقدامات لازم برای اعلام نتایج با دقت بالا در حال انجام است و نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان قطعاً تا پایان مرداد به طور کامل اعلام می‌شود.امسال برای نخستین بار امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و دروس ریاضی و علوم پایه ششم و علوم، ریاضی و فارسی پایه نهم متوسطه به صورت نهایی برگزار شد. به همین علت، فرآیند اعلام نتایج نسبت به سال‌های قبل طولانی‌تر شد و برای اینکه اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با تأخیر مواجه نشود، اولویت با تصحیح برگه امتحانات در پایه دوازدهم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: