کد خبر: ۹۷۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۵۱
حسین شمس در مراسم خبرآنلاین برای روز خبرنگار دقایقی صحبت کرد.

حسین شمس: صدای ما را به پزشکیان برسانید؛ آدم سیاسی برای ورزش انتخاب نکنید!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال دیروز (چهارشنبه) به مناسبت روز خبرنگار مهمان خبرگزاری خبرآنلاین بود و ضمن تبریک این روز به اعضای تحریریه خبرآنلاین، دقایقی هم صحبت کرد.

شمس در این مراسم گفت: «فیفا، بزرگ‌ترین سازمان دنیا احترام ویژه‌ای برای رسانه قائل است و تمام تیم‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دنیا، موظف به داشتن یک مدیا آفیسر هستند که قدرت او انقدر زیاد است که می‌تواند سرمربی تیم را در مصاحبه مطبوعاتی همراهی کند. حتی رئیس فدراسیون هم اجازه این کار را ندارد ولی مدیا آفیسر آنجا می‌رود و همه چیز را کنترل می‌کند و این از اهمیت شغل شماست. از قبل انقلاب نگاه حاکمیت در ورزش یک نگاه عاقل اندر سفیه بود. آن زمان تیمسارهای زمان شاه را در ورزش می‌گذاشتند و بعد از انقلاب هم متاسفانه هر کسی که غیرورزشی و سیاسی بود وارد حوزه ورزش شد و به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی و وزیر ورزش فعالیت کرد. البته فقط یک نفر استثائا به نام محسن صفایی‌فراهانی بود که در ورزش آمد و خدمت کرد ولاغیر.»

شمس در خصوص انتخاب وزیر ورزش گفت: «من در ستاد ورزشکاران آقای پزشکیان بودم و متاسفم این اسامی را می‌شنوم که می‌خواهند وزیر ورزش شوند. یعنی علی دایی محبوب‌القلوب، رسول خادم و ... محلی از اعراب ندارند؟ توقع این می‌رفت که دکتر پزشکیان در بحث ورزش یک ورزشی را بگذارد. امیدوارم صدای ما به ایشان برسد. این افراد این همه سال کاری نکردند و نتایج المپیک را ببینید. برای گرفتن یک برنز، تلویزیون فقط نگفت مردم به خیابان بریزید. درحالی که آمریکا فقط 25 طلا آورده ما برای یک برنز انقدر خوشحال هستیم. ببینید کمیته ملی المپیک توسط چه کسی اداره می‌شود. کمیته ملی المپیک یعنی وزارت خارجه ورزش. ببینید چند نفر آنجا زبان انگلیسی بلد هستند. من چون مدرس AFC هستم سالی 4-5 بار به کشورهای آسیایی می‌روم و تدریس می‌کنم. مثلا کره شمالی و یمن رفته‌ام. 10 سال است به کشور ازبکستان می‌روم و همیشه آدم را می‌گردند ولی این بار حس کردم وارد دبی شده‌ام و هیچ گیری هم نبود. پرسیدم چرا اینطوری شده؟ گفتند یک رئیس جمهور آمده و ایشان اولین کاری که کرد این بود که عفو عمومی داد و گفت هر کسی کاری کرده برگردد و امنیتش را تضمین کرد و هر کسی پول خارج کرده بود برگشت. نتیجه این شد که 400 هتل در تاشکند زدند و یک قطار سریع‌السیر که مسیر 500 کیلومتری تاشکند و بخارا را 2 ساعته می‌رود. تمام میزبانی‌های آسیا را تقبل کردند. ما از آنجا بازیکن فوتبال می‌آوریم و میزبان جام جهانی فوتسال هستند. ورزشی‌ها اوت هستند و دیوانه‌هایی هستند که سیاسیون باید به آن‌ها حکومت کنند!»

او در پایان گفت: «یک ورزشکار فیلیپین در المپیک 2 طلا گرفت. دولت فیلیپین اعلام کرده تمام میزبانی‌ها را بگیرید و اولین دوره جام جهانی فوتسال زنان سال بعد آنجا برگزار می‌شود. روزتان مبارک باشد. اگر فشاری روی شما نیست اسم بیاورید. در بازی چند سال پیش ایران و کره‌جنوبی علی کریمی 3 گل زد و مهدی مهدوی‌کیا پاس گل داد ولی الان نمی‌توانند این را بگویند. چون گفتند اسم این‌ها را نیاورید. علی کریمی شاگرد من بود و به خدا دنبال برگشتن است ولی چه کسی آغوشش را باز می‌کند؟ به آقای پزشکیان برسانید بس است انقدر آدم سیاسی برای ورزش گذاشتند و لطفا یک ورزشی بگذارید. علی کریمی مورد دارد، خب علی دایی اینجا ایستاده و زندگی‌اش را گذاشته و رسول خادم بار روی دوشش می‌گذارد و به بلوچستان می‌برد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: