کد خبر: ۹۷۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۵۲
مدال‌های طلای روز 13 المپیک آماده سفر به ایران می‌شوند.

ایمان گودرزی؛ روز دوازدهم المپیک 2024 پاریس به بهترین شکل ممکن برای کاروان ایران به پایان رسید از طرفی با توجه به نتایج کشتی گیران فرنگی، روز سیزدهم می تواند رویایی تر از امروز باشد.

 

امین میرزازاده در یازدهمین روز فعالیت رسمی المپیک 2024 پاریس موفق به طلسم‌شکنی شد و توانست در روزی‌که مهدی محسن‌نژاد مسیر در کسب مدال ناکام بود و امین کاویانی‌نژاد از گردونه رقابت‌ها کنار برود، مدال برنز به‌دست آورد؛ مدالی که هم اولین مدال کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس بود و هم اولین مدال تاریخ کشتی فرنگی سنگین‌وزن ایران در المپیک! بعد از درخشش میرزازاده، حالا همگان امیدوار به افزایش شمار مدال‌های کاروان ایران در روز دوازدهم رقابت‌ها هستند.

روز صید طلا برای کاروان ایران

 

محمدهادی ساروی بعد از ثبت عملکرد درخشان در مسیر رسیدن به فینال المپیک 2024 پاریس، برابر آرتور الکسانیان از ارمنستان قرار گرفت که موفق شد بردی 4 بر یک را برابر حریف پرآوازه خود به‌دست آورد تا اولین مدال طلای کاروان ایران نصیب محمدهادی ساروی شود. بعد از قاسم رضایی، ساروی دومین فرنگی‌کار تاریخ ورزش ایران است که می‌تواند در 2 دوره المپیک موفق به کسب مدال شود. بعد از برگزاری مسابقه فینال ساروی و الکسانیان، پرونده کاروان ایران در روز دوازدهم بسته شد و ادامه رقابت‌های برای ورزشکاران ایرانی امروز (پنج‌شنبه) در رشته‌های تکواندو، کشتی و سنگ‌نوردی دنبال می‌شود.

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار ایران در وزن 49 کیلوگرم زنان توانست گام نخست را با موفقیت بردارد و بردی 2 بر صفر را برابر حریفی از لسوتو به‌دست آورد تا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف آدریانا کرزوی از کشور اسپانیا رفت؛ نایب‌قهرمان المپیک 2020 توکیو! پدیده 19 ساله تکواندوی ایران عملکردی خیره‌کننده برابر حریف اسپانیایی داشت و بردی 2 بر صفر را به‌دست آورد و توانست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. مبینا نعمت‌زاده در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جی یو چینگ از چین رفت که با نتیجه 2 بر صفر برابر حریف چینی مغلوب شد و به مرحله رده‌بندی راه یافت. نعمت‌زاده برای کسب مدال برنز در مرحله رده‌بندی به مصاف حریفی از عربستان رفت که توانست با نتیجه 2 بر صفر پیروز شود و مدال برنز را از آن خود کرد تا بعد از کیمیا علیزاده به دومین زن ایرانی در تاریخ المپیک تبدیل شود که موفق به کسب مدال می‌شود.

روز صید طلا برای کاروان ایران

 

علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم برابر حریفی از کلمبیا قرار گرفت که موفق شد با ثبت عملکردی خیره‌کننده و درخشان در همان 2 دقیقه ابتدایی مسابقه به پیروزی برسد و بردی 9 بر صفر را به‌دست آورد تا صعودی بی‌دردسر به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد. مهمدی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف حریفی از لهستان رفت که توانست در این مرحله هم عملکردی موفق داشته باشد و بردی 10 بر یک را به‌دست آورد تا مقتدرانه راهی نیمه‌نهایی شود. نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن 87 کیلوگرم برابر ژان بلنیک‌ از اوکراین به میدان رفت که در یک مصاف نزدیک با نتیجه 3-3 کار خود را به پایان برد که به دلیل کسب امتیاز آخر، پیروز شد و توانست به فینال راه پیدا کند. مهمدی امروز (پنج‌شنبه) از حوالی ساعت 21 باید به مصاف برنده نبرد نماینده‌های بلغارستان و مجارستان برود.

روز صید طلا برای کاروان ایران

 

سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم در مرحله یک‌هشتم نهایی کار خود را برابر حریفی از الجزایر آغاز کرد که توانست یک نمایش قدرتمندانه از خود ارائه کند و بردی 10 بر صفر را به‌دست آورد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. اسماعیلی در مرحله بعدی به مصاف اورتا سانچز از کوبا رفت که در یک دیدار انتقامی و جذاب توانست برابر قهرمان المپیک و جهان بردی ارزشمند و 9 بر صفر به‌دست آورد تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. سعید اسماعیلی بعد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی، برابر گالستیان از ارمنستان به میدان رفت که در یک نبرد نفسگیر و سخت توانست بردی 10 بر 4 را به‌دست آورد. البته که اسماعیلی در آستانه ضربه فنی‌شدن هم قرار گرفت اما بعد از بررسی صحنه، شرایط بازی به سود او تغییر کرد تا این پدیده 21 ساله فینالیست شود و باید امروز(پنج‌شنبه) از حوالی ساعت 21 در مرحله فینال به مصاف حریفی از اوکراین برود.

روز صید طلا برای کاروان ایران

 

ناهید کیانی هم اما امروز مسابقه می دهد.او در بازی اول باید به مصاف کیمیا علیزاده برود.کیانی از آمادگی بالایی برخوردار است و می تواند امروز شرایطی را رقم بزند که حتی به مدال طلای المپیک هم برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: