کد خبر: ۹۷۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۵۷
وام، مشروط به سپرده گذاری قبلی یا مشروط به انسداد مبلغی نزد بانک باشد، ربا و حرام است.

وامی که از بانک دریافت می‌کنید، در چه صورتی حرام است؟به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ،  متن پاسخ امام خامنه‌ای به استفتاء درباره «وام قرض الحسنه مشروط» منتشر شد.

متن پرسش و پاسخ عنوان شده به این شرح است:

پرسش: بنده برای گرفتن وام (قرض)، ۵۰ میلیون تومان در بانک قرض الحسنه، سپرده گذاری کردم و شرط شده که بعد از چند ماه می‌توانم دو برابر پولم (یعنی ۱۰۰ میلیون با سود ۴ درصد) وام بگیرم و اینکه حق برداشت ۵۰ میلیون را تا پرداخت تمام اقساط وام نخواهم داشت؛ آیا این وام از نظر شرعی اشکال ندارد؟

پاسخ: اگر دادن مبلغی به صندوق به این عنوان باشد که آن پول برای مدتی نزد صندوق به صورت قرض بماند به این شرط که صندوق هم پس از آن مدت، وامی در اختیار شما قرار دهد یا وام، مشروط به سپرده گذاری قبلی یا مشروط به انسداد مبلغی نزد بانک باشد، ربا و حرام است، هرچند اصل وام (قرض) صحیح است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: