کد خبر: ۹۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
تعداد بازدید: ۷۷
برخی از کاربران خبرآنلاین، معتقدند اقدام ایران در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه باید هوشمندانه و با درنظر گرفتن شرایط کشور باشد و برخی دیگر معتقدند که باید سریع و قاطعانه با رژیم صهیونیستی برخورد شود.

ردپای روسیه در ترور اسماعیل هنیه؟ /انتقام بگیرید اما هوشمندانه /یا نتانیاهو یا تل آویو /پاسخ کاربران خبرآنلاین به یک نظرخواهیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی و یکی از رهبران حماس، در ساعت ۲ بامداد روز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، به همراه محافظ شخصی خود در تهران، طی یک عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد، به شهادت رسید.

اما این ترور در پایتخت ایران، واکنش های مختلفی را در پی داشته است، آنچنان که رهبر انقلاب، با انتشار پیامی در این خصوص، تاکید کردند: او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

در این میان، خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار یک نظرسنجی با عنوان «شما نظر بدهید /نحوه پاسخگویی موثر ایران به ترور اسماعیل هنیه از سوی اسرائیل چگونه باشد؟» نظرات کاربران محترم خود را درباره این اتفاق جویا شد.

انتقام بگیرید، اما هوشمندانه

نگاهی بر نظرات کاربران نشان می دهد که نظر طیقی از کاربران خبرآنلاین، برخوردی هوشمندانه با این ترور در خاک ایران است، چه آنکه اسرائیل در تلاش برای وارد کردن پای ایران به یک جنگ منطقه ای است.

در این راستا، کاربری نوشته است: «بعدش این که بهترین پاسخگویی در هر زمینه ای اینه که کشور از داخل از نظر سیاسی و اقتصادی و تعامل با تمام دنیا آنقدر قوی باشه ک هیچ نیازی به هیچ درگیری نباشه و هیچ کشوری از هیچ جای دنیا به ما چپ نگاه نکنه.»

کاربری به نام حسین نوشته؛«سران کشور با درایت کامل و آگاهی کامل انشالله بهترین تصمیم را خواهند گرفت و هوشمندانه باید عمل نمود چون موضوعی بسیار حساس می باشد و عواقب آن باید در نظر گرفته شود رهبر فرزانه خود بهترین پاسخ را خواهد داد.»

همچنین کاربری به نام علی نوشته است: «وقتی ما می دونیم که طرف مقابل میخواد ما رو وارد جنگ کنه، مسلما باید از حرکتی که هدف اون رو برآورده میکنه پرهیز کنیم. چون اون قطعا تله گذاشته و حرکت بعدی رو پیش بینی کرده. بایستی با دیپلماسی فوق فعال و با تمام داشته های دیپلماتیک یارگیری و اقدام کرد. امروزه بدون پشتوانه سیاسی دیگر کشورها حتما و حتما بازی رو خواهیم باخت. امیدوارم سردمداران گول صهیونیست رو نخورند و با طناب پوسیده نتانیاهو وارد چاه نشوند.»

تا تنور داغ است نان را بچسبانید و انتقام سخت بگیرید

همچنین برخی از کاربران نیز خواستار برخورد سریع و قاطعانه بوده و این حرکت اسرائیل را درخطر انداختن امنیت ایران دانسته اند.

آنچنان که کاربری به نام احسان نوشته است: «مسأله این نیست که آقای اسماعیل هنیه ترور شده، مسأله اینه که یه کشوری به خودش اجازه میده امنیت ما را از بین ببره و داخل کشور ما ترور کنه و بعضی ها انتظار دارند ما واکنشی به این مسأله نداشته باشیم، آقای هنیه اگر در خارج از ایران ترور شده بود در حد محکوم کردن کافی بود ولی چهار روز دیگه، هر شخص دیگری یا هر جای دیگری هم در داخل کشور زدند یه عده خودفروخته میگن چرا ما باید خودمون را درگیر کنیم، البته این افراد بقایای قوم بنی اسرائیل هستند و بیماریشون هم قابل درمان نیست.»

کاربر دیگری به نام محمودی نوشته است: «حتما باید پاسخ دقیق تر و تلفات دشمن، سنگین تر و فراتر از تراز عادی باشد تا جرأت تکرار گستاخی نداشته باشند.»

جز به ترور نتانیاهو راضی نمی‌شویم!

برخی از کاربران نیز معتقدند علاوه بر اینکه پاسخ ایران باید سریع و قاطعانه باشد، ایران باید سران رژیم صهیونیستی اسرائیل را مجازات کند. در همین راستا کاربری نوشته است: «تن به تن اگه اسماعیل هنیه رو زدند فقط هدف باید خود نتانیاهو باشه.» همچنین کاربر دیگری نوشته است: «باید یه مقام سیاسی اسرائیل در حد وزیر زده بشه.فقط مهمه که کس دیگه ای آسیب نبینه.باید کار تمیز انجام بشه.»

همچنین کاربر دیگری معتقد است: «فقط به خاطر شهادت شهید هنیه نیست. اسرائیل غاصب جرات کرده به خاک ایران حمله کرده به من باشه میگم تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان کنند و نتانیاهو و وزیر جنگ جنایتکارش رو هم به دَرَک واصل کنند.»

کاربر دیگری، فقط به انتقام از رژیم صهیونیستی رضایت نداده است و نوشته است: «زدن موساد نتانیاهو شبکه پانزده صهیونیسم ها اینترنشنال رو زیر رو کنید عوامل اینترنشنال رو بکشید از سربازان تروریستی صهیونیستی اسرائیل شیرین تره.»

کاربر دیگری نیز معتقد است: «به نظر من بهتر است در اسراییل نتانیاهو را ترور کنند تا کمی از آلام ما کم شود و یا با موشک نقطه زن تلاویو را بزنید.»

روسیه در ترور هنیه شریک است؟

عده ای از کاربران نیز پای روسیه را به این موضوع باز کرده اند و معتقدند که این اتفاق نه تنها با مشارکت روسیه انجام شده، بلکه کشور روسیه از بروز جنگ میان اسرائیل و ایران سود می‌برد. تا جایی که کاربری نوشته است: «عده زیادی معتقدند کار روسیه و عوامل نفوذی ست. بازسازی توان امنیتی. فعلا عجله نکنیم»

کاربر دیگری نیز نوشته است: «در این قضیه روسیه کجا قرار گرفته در طول تاریخ روس ها بیشترین ضربه را به ایران زده اند. قفقاز توسط روس ها از ایران جدا شده و خائن ترین مملکت به ایران بوده سعی کنین دردام توطئه روس ها نیفتین از دشمن قدیمی انتظار دوستی نداشته باشین.»

کاربر دیگری معتقد است: «جنگ به نفع مردم ایران نیست ما نباید دایه عزیزتر از مادر باشیم مسایل خارجی به مردم ایران ارتباطی نداره اسراییل درفکر کشاندن ایران به جنگ هست تا آمریکا درکل به کمکش بیاد، البته بعلاوه اروپا شاید این ترور به نفع روسیه هم باشه چون توجه اروپا وآمریکا به سمت بچه لوسشون اسراییل متمرکز میشه در هرصورت کاسه داغتراز آش نباشیم برای کسانی که هشت سال به ما جنگ تحمیل کردند.»

درهمین راستا، کاربر دیگری نوشته است: «به نظر من باید جمهوری اسلامی وارد این داستان نشود اگر وارد شود فاتحه جمهوری اسلامی خوانده خواهد شد جمهوری اسلامی از روسیه باید بترسد تمام این بازی ها کار روسیه است روسیه می خواهد ایران را وارد جنگ کند که مدمداف هم به جنگ اشاره کرده است کار کشتن هنیه هم کار روسیه است چون روس ها اشراف کامل به نیروهای امنیتی دارند روس ها پی خواهند ابدان را وارد جنگ گنند تا از بحران اوکراین ازاد شوند دشمن قوی و دنیا هم با انهاست و داخل مشکل داریم تورم گرانی و فساد و غیره. تنها راه ضربه زدن به اسرائیل ما باید رابطه ی خودمان را با امریکا خوب کنیم و بعد به دشمنان ضربه بزنیم و این مشکل از طریق ظریف حل خواهد شد این مسایل را گفتم نظر شخصی بود.»

استفاده از این موقعیت برای از سرگیری مذاکرات

همچنین برخی معتقدند که اسرائیل تمام تلاشش را خواهد کرد تا ایران با آمریکا مذاکره نکند و این اقدام نیز در همین راستا صورت گرفته است. آنچنان که کاربری نوشته است: «اسرائیل تمام تلاشش این است که ایران با آمریکا مذاکره نکند و همچنان ایران را برای مردم آمریکا یک لولو معرفی کند! بهترین راه این است که با مذاکره با آمریکا و غرب دماغ اسرائیل و همفکران داخلی اش را به خاک بمالیم.»

کاربر دیگری نیز نوشته است: «بهترین روش استفاده از این جریان برای منافع مملکت هست یعنی از این جریان به عنوان اهرم فشار در مذاکرات برای برگشت به برجام یا هر توافق جدید دیگه‌ای استفاده بشه.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: