کد خبر: ۹۷۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید: ۹۸
با آغاز رقابتهای کشتی در حقیقت بازیهای المپیک پاریس از امروز برای ایران آغاز می شود!

المپیک برای ایران آغاز می شود!/ در انتظار بارانداز مدال روی تشک پاریسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سعید آقایی: ورزش اول ایران در المپیک همیشه کشتی بوده. رشته ای که بار سنگین افتخارات ایران را به دوش می کشد و همیشه جورکش ورزش ایران در فستیوال پنج حلقه ای لقب گرفته. از دیرباز تا به امروز این کشتی بوده که همیشه المپیک برای ما افتخارآفرینی کرده و چشمهای ما برای موفقیت در بزرگترین رویداد ورزشی جهان همیشه به تشک دوخته شده است.
کشتی آزاد و فرنگی ایران با مجموع ۱۱ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۱ برنز و کسب ۶۲ درصد مجموع مدال های ورزش ایران، با فاصله زیاد پرافتخارین رشته ورزشی ایران در تاریخ المپیک است. 
از المپیک ۱۹۴۸ لندن که نخستین حضور کشتی ایران در ادوار المپیک بوده، تاکنون ۳۸ مدال توسط آزادکاران در میادین المپیک بدست آمده که شامل ۷ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۷ برنز می‌شود. همچنین سهم کشتی فرنگی نیز  ۹ مدال شامل ۴ طلا، یک نقره و ۴ برنز بوده است.
بعد از یک هفته نومیدکننده برای ورزش ایران، هفته دوم با آغاز رقابتهای کشتی برای ما رنگ دیگری خواهد یافت. رشته ای که با ساز و برگ کامل و شرایطی ایده آل به پاریس می رود تا سهم ایران را از المپیک بگیرد.
برای کشتی در المپیک کشتی آزاد با ۵ سهمیه و بطور ناقص به پاریس می رود در حالیکه کشتی فرنگی برخلاف توکیو با ۶ سهمیه کامل در پاریس حاضر خواهد شد.
وضعیت این دور رشته در المپیک با یکدیگر متفاوت است اگرچه در هر دو امید به کسب مدالهای رنگارنگ داریم. با آغاز رقابتهای کشتی در حقیقت بازیهای المپیک پاریس از امروز برای ایران آغاز می شود!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: