کد خبر: ۹۷۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
تعداد بازدید: ۵۱
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ثبت دمای بالای ۴۰ درجه در ۲۱ شهر استان خبر داد.

ثبت دمای بالای ۴۰ درجه در ۲۱ شهربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ثبت دمای بالای ۴۰ درجه در ۲۱ شهر استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۱ شهر استان دمای بالای ۴۰ درجه به ثبت رسید که به طور متوسط بین ۲ تا ۵ درجه بیشتر از میانگین دما در دوره مشابه بوده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با تسنیم از تقویت توده هوای گرم جنب‌حاره‌ای در سطح استان خبر داد و افزود: بیشترین میزان دما در شهرهای خوروبیابانک و چوپانان با ۴۷ درجه، زواره، بادرود و مهاباد با ۴۵ درجه، کاشان و آران و بیدگل با ۴۴ درجه، اصفهان و ورزنه با ۴۳ درجه به ثبت رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین افزایش دمای کمینه‌ها در شهرهای خور و بیابانک با دمای ۳۳ درجه، انارک ۳۲ درجه، چوپانان و زواره ۳۱ درجه، مهاباد ۳۱ درجه، اردستان ۳۰ درجه، بادرود با ۲۹ درجه و اصفهان ۲۸ درجه ثبت شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:شرایط جوی فعلی و الگوی گرم تابستانی فردا مصادف با یکشنبه ۷ مرداد ماه در استان تداوم خواهد داشت و از روز دوشنبه ۸ مرداد ماه دما به تدریج کم خواهد شد و شاهد کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

شیشه‌فروش افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان از روز دوشنبه تشدید سرعت باد در مناطق شمالی و شرق استان موجب خیزش کانون‌های گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و قرارگرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم برای عموم خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس مدیریت بحران استان به دستگاه‌های اجرایی ادارات محیط‌زیست، مرکز بهداشت، اداره کل صمت و شهرداری‌ها برای اجرای شیوه‌نامه مدیریت شرایط اضطرار گردوخاک هشدارهای لازم را ابلاغ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تداوم الگوی گرم تابستانی تا اواخر مرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه به تداوم الگوی گرم تابستانی تا ۲۰ مرداد ماه پیش‌بینی می‌شود که از اواسط هفته آینده شاهد افزایش دما در سطح استان نسبت به وضعیت نرمال در مدت مشابه خواهیم بود.

۱۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کردیم

وی در بخش دیگری از سخنانش از صرفه‌جویی ۱۰۰ مگاوات برق در بخش اداری خبر داد و گفت: با توجه به کاهش ساعات اداری طی روز جاری و تعطیلی ادارات در پنج‌شنبه هفته گذشته، حدود ۱۰۰ مگاوات در مصارف برق بخش اداری صرفه‌جویی داشتیم.

شیشه‌فروش در ادامه از مشترکین برق خانگی، ساکنین مناطق شهری و روستایی به دلیل رعایت الگوی مصارف برق و آب تجلیل به عمل آورد و افزود: از تمامی مشترکین برق تجاری و عمومی،  فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع‌های تجاری در خواست می‌شود با خاموش نمودن سیستم‌های روشنایی، تابلوهای تبلیغاتی در روز و ساعت در پیک مصرف اصول صرفه‌جویی در مصارف برق را رعایت کنند و دمای سامانه‌های سرمایشی بین ۲۴  تا ۲۶ درجه تنظیم نمایند.

آماده‌باش ۳۲۰ تیم امدادی برای ارائه خدمات فوریتی

وی با اشاره به تعطیلی مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور طی روز یکشنبه متذکر شد: مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی استان در قالب ۳۲۰ تیم آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی مورد نیاز می‌باشند و برای حفظ سلامت عموم  دستورالعمل‌های خودمراقبتی و بهداشتی در برابر گرمازدگی ابلاغ شد که خوداری از انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز، انجام کارهای معمول در ساعات اولیه صبح، کاهش سفرهای غیرضروری در ساعات پیک گرما، استفاده از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش از جمله این موارد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: