کد خبر: ۹۷۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۴۲
جوادی نماینده ایران در دسته 89 کیلوگرم وزنه برداری المپیک خواهد بود.

میر مصطفی جوادی کیست؟/ سکوی پرتاب در پاریسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ میر مصطفی جوادی در ۲ تیر ۱۳۷۹ در کرج استان البرز به دنیا آمد. او ورزشکار وزنه‌بردار اهل ایران شهرستان قزوین است که در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۲۱ برندهٔ مدال نقره شده‌است. همچنین در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۳ در ریاض عربستان سعودی، در یازدهم سپتامبر مصادف بیستم شهریور ماه سال ۱۴۰۲ در یک رقابت نزدیک با دو حریف چینی، یعنی تیان تائوی معروف که اوت شد و لی دایین که رکورد دو ضرب ۲۱۶ کیلو را در مسابقات پیشین در چنته داشت، با مهار وزنه ۱۶۹ کیلو در یک ضرب و ۲۱۵ کیلو در دو ضرب، موفق به کسب مدال طلای دوضرب و مجموع شد. این رکوردها هر کدام ده کیلوگرم از آخرین رکورد او بالاتر بودند.

بعد از کسب مقام قهرمانی جهان در شهریور سال قبل، مصطفی جوادی افتی قابل ملاحظه داشت و در مسابقات آسیایی 2022 نتوانست بین شش نفر برتر قرار گیرد و با رکورد نازل 363 کیلو در یک وزن بالاتر به کار خود خاتمه داد.امروز اما رکوردهای میرمصطفی جوادی خبر از انتظار ما برای موفقیت می دهد. جوادی در یکضرب بالاتر از 170 و در دوضرب 220 کیلو وزنه می زند. یعنی این که او همین حالا در تمرینات از رکورد 384 کیلویی سال قبلش که با آن قهرمان جهان شد، بیشتر وزنه می زند. اگر این روند توسط او ادامه پیدا کند، جوادی با مجموع حدود 390 کیلو می تواند از مدعیان بسیار جدی کسب مدال طلای المپیک 2024 و حداقل کسب یک مدال در این عرصه بزرگ باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: