کد خبر: ۹۷۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۶۷
در خاطرات روحانی از روزهای اول پس از انتخابات ۹۲ آمده است: به دکتر محمدجواد ظریف پیشنهاد کردم وزیر خارجه شود (و این اولین پیشنهاد من به یک نفر برای تصدی مقام وزارت بود) ایشان نپذیرفتند و دکتر ولایتی یا دکتر کمال خرازی را پیشنهاد کردند و گفتند به این گزینه‌ها کمک هم می‌کنند.

حسن روحانی، اولین پیشنهاد وزارت را به این چهره سیاسی داد /بار اول نپذیرفت اما...به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سایت حسن روحانی، به انتشار خاطرات او درباره پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و چینش کابینه خود پرداخته است.

در ادامه قسمتی از این خاطره را می‌خوانید؛

به دکتر محمدجواد ظریف پیشنهاد کردم وزیر خارجه شود (و این اولین پیشنهاد من به یک نفر برای تصدی مقام وزارت بود) ایشان نپذیرفتند و دکتر ولایتی یا دکتر کمال خرازی را پیشنهاد کردند و گفتند به این گزینه‌ها کمک هم می‌کنند.

فردای آن روز در سه‌شنبه ۴ تیرماه ۹۲ پیشنهادم به ظریف را تکرار کردم و او  که احتمالاً شب گذشته به این مسأله فکر کرده بود، این بار مخالفت نکرد اما هنوز برای جواب دادن فرصت می‌خواست. روابط خارجی برای من خیلی مهم بود و با توجه به مأموریت دولت در حل پرونده هسته‌ای که به مردم قول آن را داده بودم احساس مسئولیت می‌کردم که زودتر یارانم را انتخاب کنم.

اهمیت روابط خارجی بسیار بود و باید از فرصت‌هایی مانند تبریک تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه (که شب گذشته رخ داده بود) و پیام دوستی پادشاه عربستان سعودی استفاده می‌کردیم. من دوست داشتم نه‌تنها وزیر خارجه جدید که کل کابینه به سرعت کار خود را شروع کنند و اصلاً بنا نداشتم مانند رؤسای‌جمهور قبل مدتی با کابینه گذشته کشور را اداره کنم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: