کد خبر: ۹۷۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۴۴
عضو حزب کارگزاران گفت:‌ پزشکیان در مناظره‌ها اعلام کرد که من عضو حزب نیستم از طرفی هم آقای پزشکیان یک چهره علمی است. فوق تخصص قلب هستند اما ریاست جمهوری به نیرویی در کنار خود با ویژگی‌هایی از جمله اجرایی بودن، مرد میدان بودن، تشکیلاتی بودن و قدرت سازمان‌دهی داشتن نیاز دارد.

گزینه‌های حزب کارگزاران برای سمت‌های مختلف در دولت پزشکیانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ علی‌محمد نمازی عضو حزب کارگزاران، درباره اعلام نامزدهای پیشنهادی وزارتخانه‌های دولت چهاردهم درپی فراخوان مسعود پزشکیان به احزاب و تشکل‌های سیاسی گفت: همان‌ زمان که معیارها ابلاغ شد، آقای حاجی‌میرزایی، رئیس‌دفتر ایشان به احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌ها اعلام کرد که کاندیدای موردنظرشان را به کمیته‌ها معرفی کنند. حزب کارگزاران تلاشش را انجام داد و دو جلسه برگزار کرد، افراد بررسی شدند و با ارسال رزومه این افراد معرفی شدند. البته  آقای مرعشی به عنوان دبیرکل حزب کارگزاران در شورای راهبری حضور دارد، آقای محسن هاشمی هم در کمیته مربوط به زیرساخت‌ها بود و به دلیل آنکه خودشان کاندیدای وزارت راه و شهرسازی هستند، با قوانینی که بعدا ایجاد شد از آن کمیته بیرون آمدند و حالا آقای هاشمی، یکی از کاندیداهای وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی در گفتگو ایلنا، افزود:‌ آقای طاهرنژاد هم آنطور که اطلاع دارم، جزو ۱۰ نفری است که در میان نامزدهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته تا درباره آن تصمیم نهایی گرفته شود. آقای علی هاشمی هم در لیست نامزدهای وزارت میراث فرهنگی است. برای آقای پزشکیان هم پیامکی فرستادم که اگر می‌خواهیم کار سامان پیدا کند، لازم است آقای مرعشی معاون اول شما باشد.

نمازی تصریح کرد: قبلا هم این موضوع را پیگیری کرده بودیم و خود حزب هم این پیشنهاد را دارد که آقای مرعشی معاون اول رئیس‌جمهور باشند. آقای پزشکیان در مناظره‌ها اعلام کرد که من عضو حزب نیستم از طرفی هم آقای پزشکیان یک چهره علمی است. فوق تخصص قلب هستند اما ریاست جمهوری به نیرویی در کنار خود با ویژگی‌هایی از جمله اجرایی بودن، مرد میدان بودن، تشکیلاتی بودن و قدرت سازمان‌دهی داشتن نیاز دارد.

وی افزود:‌ آقای مرعشی در ۲۱-۲۲ سالگی استاندار کرمان شده و سپس رئیس‌دفتر آقای هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت ایران شده است. یعنی چند سال با کابینه کار کرده است. دو دوره نماینده مجلس شده و بعد از آن با تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون رئیس‌جمهور کار کرده که این رزومه کار دولتی است. یک ویژگی‌ منحصر به فردی هم که آقای مرعشی دارند این است که همزمان با فعالیت در عرصه دولتی، در بخش خصوصی هم مؤسس سازمان عمران کرمان بوده و این سازمان را اداره کرده است. یعنی با موانع، فوت و فن کارهای دولتی و بخش خصوصی کاملا آشنا هستند. از طرفی آدمی اجرایی است، در کارهای اجرایی هیچ‌گاه کم نمی‌آورد و آنقدر خوش‌فکر است که مسائل را کاملا متوجه می‌شود.

این فعال سیاسی یادآور شد: یکی از دوستان ما در چابهار می‌گفت من ۲۶-۲۷ سال پیش با آقای مرعشی در سیستان و بلوچستان و گشتی زدم. آن زمان ایشان گفت اگر درست برنامه‌ریزی نکنیم شرق ایران از جمعیت تخلیه می‌شود. یعنی آن زمان ایشان تشخیص داده که شرق ایران کار ویژه می‌خواهد. بنابراین معاون اول شدن آقای مرعشی می‌تواند مکمل آقای پزشکیان باشد. در نهایت حزب کارگزاران با همه توان به میدان آمده تا به آقای پزشکیان در امور ریاست جمهوری در شرایطی که مشکلات و موانع بسیاری داریم کمک کند تا امیدی که دوباره در مردم احیا شده بیشتر شود.

نمازی در پاسخ به این سوال که آیا حزب کارگزاران به جز اسامی ذکر شده گزینه دیگری هم به عنوان نامزدهای وزارتخانه پیشنهاد کرده است، گفت: برای همه وزارتخانه‌ها کاندیدا معرفی شد. خود من را به دلیل سابقه آموزش و پرورشی برای این وزارتخانه پیشنهاد دادند. آقای افخمی برای وزارت صمت، آقای خانجانی هم برای وزارت کشور معرفی شدند ، اما با توجه به اینکه کار بیرونی دارند خودشان نخواستند. آقای مجید انصاری را هم با وجود آنکه عضو حزب کارگزاران نیست برای وزارت کشور معرفی کردیم و در نهایت حزب کارگزاران سعی کرد به شکل حداکثری گزینه‌های خود را معرفی کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: