کد خبر: ۹۷۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۴۷
المپیک 2024 پاریس به زودی آغاز خواهد شد و انتظار می رود که برخی از رکوردهای دوره های

این رکوردها در پاریس می‌شکنندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در المپیک توکیو ۲۰ رکورد جهانی در رشته‌های مختلف شکسته شد و انتظار می‌رود در المپیک پاریس هم در برخی رشته‌ها رکوردها جابه‌جا شود که از آن جمله می‌توان به رکورد مایکل فلپس اشاره کرد.
در المپیک توکیو ۲۰۲۱، شاهد شکسته شدن ۲۰ رکورد جهانی در رشته‌های مختلف بودیم، ازجمله ۳ رکورد در دوومیدانی و ۶ رکورد در شنا. حالا همه نگاه‌ها به پاریس ۲۰۲۴ دوخته شده تا ببینیم رکوردهای جدیدی در این دوره از بازی‌ها به ثبت خواهد رسید یا نه. پایگاه خبری «francetvinfo» فرانسه در گزارشی به بررسی رشته‌های شنا و دوومیدانی و احتمال شکسته شدن برخی رکوردها در مواد مختلف این دو رشته پرداخته است.

احتمال ثبت ۳ رکورد در رشته شنا
۴۰۰ متر مختلط مردان:
رکورد المپیک: ۴:۰۳.۸۴ دقیقه (مایکل فلپس، ۲۰۰۸)
تاریخ فینال: ۷ مرداد
لئون مارشان، شناگر جوان فرانسوی که در المپیک توکیو شگفتی‌ساز شد و در ۱۹ سالگی به مقام ششم رسید، اکنون آماده است تا رکورد ۴:۰۲.۵۰ دقیقه خود را که در ژوئیه ۲۰۲۳ در فوکوئوکای ژاپن ثبت کرده بود، بهبود بخشد. او امیدوار است اولین شناگری باشد که این مسافت را در کمتر از ۴ دقیقه طی کند.
۲۰۰ متر آزاد زنان:
رکورد المپیک: ۱:۵۳.۵۰ دقیقه (فدریکا پلگرینی، ۲۰۰۸)
تاریخ فینال: ۸ مرداد
آریان تیتموس از استرالیا رکورد ۲۰۰ متر آزاد زنان را در ژوئن ۲۰۲۳ ثبت کرد. او و هموطن جوانش، مالی اوکالاگان، در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند و هر دو شانس بالایی برای بهبود این رکورد در پاریس دارند. همچنین، سامر مکینتاش کانادایی که ۱۷ سال سن دارد و زیر ۱:۵۴ دقیقه شنا کرده است، یکی دیگر از مدعیان این رکورد خواهد بود.

احتمال ثبت ۳ رکورد در دوومیدانی ۱۰۰ متر زنان:
رکورد المپیک: ۱۰.۶۱ ثانیه (فلورانس گریفیت-جوی‌نر، ۱۹۸۸)
تاریخ نیمه‌نهایی و فینال: ۱۳ مرداد
رکورد فلورانس گریفیت-جوی‌نر از سال ۱۹۸۸ تاکنون دست نخورده باقی مانده و با وجود شک و شبهه‌های مربوط به دوپینگ، این رکورد هنوز پابرجاست. شاکاری ریچاردسون از امریکا که اخیراً عملکردی بسیار قوی داشته، شانس بالایی برای شکستن این رکورد دارد.

پرش ارتفاع زنان:
رکورد المپیک: ۲.۰۶ متر (ییلماز فینک، ۲۰۰۴)
تاریخ فینال: ۱۴ مرداد
یاروسلاوا ماوچیک از اوکراین در ژوئیه ۲۰۲۳ این رکورد را ثبت کرد. او که در سال ۲۰۲۲ قهرمان جهان شد، می‌تواند بار دیگر این رکورد را در پاریس بهبود بخشد.

پرش با نیزه مردان:
رکورد المپیک: ۶.۰۳ متر (آرماند دوپلانتیس، ۲۰۲۱)
تاریخ فینال: ۱۵ مرداد
رکورددار فعلی: آرماند دوپلانتیس
آرماند دوپلانتیس از سوئد که تاکنون هشت بار رکورد جهانی را بهبود بخشیده است، احتمال زیادی دارد که در پاریس ۲۰۲۴ بار دیگر رکورد خود را بشکند.

 

مایکل فلپس بهترین ورزشکار قرن ۲۱
شبکه ESPN مایکل فلپس را به عنوان بهترین ورزشکار قرن ۲۱ معرفی کرد و لیونل مسی در جایگاه سوم قرار گرفت. بر اساس نظرسنجی شبکه ESPN، مایکل فلپس، شناگر امریکایی دارنده 23 مدال طلای المپیک به عنوان بهترین ورزشکار قرن بیست‌ویکم شناخته شد و سرنا ویلیامز (تنیس) و لیونل مسی (فوتبال) مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. این لیست شامل 100 ورزشکار برتر زمان معاصر است و نکته جالب اینکه کریستیانو رونالدو در رده سیزدهم قرار گرفته است. برای این نظرسنجی شعب ESPN در سراسر جهان نامزدهای خود را معرفی کردند و سپس حدود 70 هزار رأی برای ستاره‌های ورزشی دریافت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: