کد خبر: ۹۷۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۴۷
ماجرای ترور ترامپ آنچنان برای امریکایی ها اهمیت داشت که سرنوشت انتخابات امریکا را تحت تاثیر قرار دهد. اما ماجرای ترور ترامپ چه میزان بر کمیپن بایدن اثرگذاشت و آیا دموکرات ها قادر خواهند بود با این رویداد، در انتخابات موفق شوند؟ نظرسنجی ها چه می گویند؟

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رسول سلیمی: ترور ترامپ شوک قدرتمندی به کمیپن بایدن وارد کرده و دموکرات ها بعد از مناظره ضعیف بایدن با ترامپ که اثرات منفی آن خیلی زود آشکار شد، با شوک دیگری مواجه شدند که افکارعمومی امریکایی ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. چه آنکه با وجود موضع بایدن در برابر خشونت اسلحه در امریکا، تلاش برای ترور دونالد ترامپ تمرکز را از مبارزات داخلی دموکرات ها تغییر داد و نگرانی در مورد خشونت سیاسی و ثبات ملی به تمرکز اصلی دموکرات ها تبدیل شد.

در همین حال جو بایدن قرار است به طور رسمی توسط دموکرات های دیگر برای دوره دوم در یک رای گیری مجازی که برای اواخر ماه ژوئیه پیش از کنوانسیون ملی حزب برنامه ریزی شده است، نامزد شود. این در شرایطی است که پس از خبر تلاش برای ترور نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، بلافاصله تایید خود را از نامزد جمهوری خواه اعلام کرد.

در اردوگاه جمهوری خواهان نیز، ترامپ نیز از همان ابتدای تلاش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری با چالش های متعددی مواجه شده است. مسائل حقوقی متعددی که ترامپ با آن مواجه است، نشان می دهد که او در انتخابات ریاست جمهوری با یک نبرد دشوار روبرو خواهد شد، با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که حتی محکومیت کیفری او در پرونده حق السکوت به بازیگر فیلم های پورن، پایگاه رای دهندگان جمهوری خواهان به او را تحت تاثیر قرار نداد.

 

پیامدهای ترور ترامپ بر کارزار انتخاباتی بایدن/ تشویش و ناامیدی وارد اردوگاه دموکرات‌ها شد

ناظران سیاسی معتقدند عملکرد ناامید کننده بایدن در اولین مناظره تلویزیونی منجر به این شد که بسیاری از دموکرات ها خواستار کناره گیری رئیس جمهور از رقابت های انتخابات شوند. استدلال این گروه از دموکرات ها آن است که بایدن به دلیل سن و توانایی ضعیفی تاکنون نمایش داده قادر به ادامه رقابت ها نخواهد بود.

این موضوع همچنین اعتماد به نفس جمهوری خواهان را پیش از نظرسنجی های نوامبر افزایش داده است. چه آنکه ضربه موثر به کمپین بایدن در جریان ترور ترامپ وارد شد. ترامپ روز شنبه از یک ترور در باتلر، پنسیلوانیا جان سالم به در برد و مشت گره کرده او در آسمان در حالی که چهره ش خون آلود شده بود، به تصویری تعیین کننده در انتخابات تبدیل شد.

در همین حال ناظران سیاسی می گویند «این که ترامپ توانست روی پای خود بایستد و زمانی که ایستاد، مشت هایش را بالا برد، او را به یکی از نمادین ترین عکس ها در تاریخ سیاسی امریکا تبدیل کرد.»

در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد که تصور امریکایی ها این است که ترامپ در اقتصاد قوی تر است، اما امریکایی ها بایدن را برای حفاظت از دموکراسی دوست دارند. در این راستا تلاش برای ترور دونالد ترامپ، تمرکز را از مبارزات بایدن، جنگ در اوکراین و غزه و خشونت اسلحه در ایالات متحده دور کرده است. جو بایدن، ۸۱ ساله نامزد دموکرات و رئیس جمهور ایالات متحده، تحت فشار قرار گرفته و بخش قابل توجهی از دموکرات ها به دنبال برکناری او و معرفی نامزدی جایگزین هستند.

این در حالی است که از زمانی که روسیه "عملیات نظامی ویژه" خود را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و در نتیجه درگیری را بین روسیه و ائتلاف غرب به رهبری امریکا تشدید کرد، ایالات متحده جو بایدن بودجه ای را برای حمایت از اوکراین اختصاص داده است. علاوه بر این، ایالات متحده از اکتبر ۲۰۲۳ به افزایش سلاح، مهمات و کمک های مالی به اسرائیل ادامه داده و علی رغم اقدامات آنها که منجر به مرگ هزاران نفر و آوارگی صدها هزار نفر در غزه شد، حمایت های امریکا از اسرائیل قطع نشده است.

 

پیامدهای ترور ترامپ بر کارزار انتخاباتی بایدن/ تشویش و ناامیدی وارد اردوگاه دموکرات‌ها شد

 

در همین حال روز دوشنبه، ترامپ وارد کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در میلواکی در ایالت ویسکانسین شد تا به طور رسمی نامزد حزب برای ریاست جمهوری اعلام کند و در حالی که با گوش بانداژ شده ظاهر شده بود از او استقبال شد.

کارشناسان سیاسی معتقدند در حالی که شک و تردید نسبت به سیاست های بیگانه هراسی و به حاشیه رانده شده ترامپ وجود داشت، به نظر می رسد ایمان شهروندان ایالات متحده به جو بایدن روز به روز در حال کاهش است. بر اساس نظرسنجی رویترز که در ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد، ۵۷ درصد از شهروندان امریکایی با ریاست جمهوری جو بایدن مخالف هستند.

بر اساس این نظرسنجی، رای دهندگان امریکایی دونالد ترامپ را به عنوان نامزد قوی تر برای اقتصاد می بینند، در حالی که از رویکرد جو بایدن برای حفاظت از دموکراسی حمایت می کنند. همچنین در آخرین نظرسنجی، رتبه تایید بایدن در میان همه پاسخ دهندگان اندکی افزایش یافت و به ۳۷ درصد رسید و از ۳۶ درصد در ماه مه، که با پایین ترین نقطه ریاست جمهوری او مطابقت داشت.

تشویش و عدم انسجام بین دموکرات ها به ویژگی منفی کمپین بایدن در برابر ترامپ تبدیل شده است. اینکه دموکرات ها قادر به تجدید سازمان رای خود با یک گزینه جایگزین به جای بایدن باشند، قابل پیشبینی نیست اما آنچه می توان در تحلیل ها به آن اتکا کرد، سازماندهی رو به تقویت کمپین جمهوری خواهان به رهبری ترامپ است که در نظرسنجی ها نیز برجسته شده است. آیا جهان باید منتظر رئیس جمهور ترامپ باشد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: