کد خبر: ۹۷۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۹
به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس، رئیس‌جمهور منتخب طبق آیین‌نامه داخلی مجلس پس از مراسم تحلیف، ۲ هفته فرصت دارد تا وزرای کابینه را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

فرصت ۲ هفته‌ای رئیس جمهور منتخب پس از تحلیف برای معرفی وزرابه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: برای برگزاری این مراسم مجلس آمادگی کامل دارد و در همین راستا ستادی با چند کارگروه به ریاست علیرضا شریفی؛ معاون اجرایی مجلس تشکیل شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  تسنیم، وی افزود: نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به ریاست علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولانی از وزارت خارجه و نماینده‌ای از سوی رئیس‌جمهور منتخب برگزار شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این ستاد مسئولیت هماهنگی برای دعوت مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی را بر عهده دارد، ادامه داد: همچنین مسئولیت تمهید مقدمات و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع‌رسانی، امنیت ‌و حراست و... مراسم تحلیف نیز بر عهده این ستاد است.

نماینده اهواز در مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و همچنین وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آنها در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی خواهد شد و در نهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه برگزار می‌شود.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: