کد خبر: ۹۷۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۱۷۸
فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: نمی‌دانم چه کسی وظیفه سایه بودن را به جلیلی داده است، پس من هم یک دولت سایه تشکیل بدهم و هر کسی برود یک دولت سایه تشکیل بدهد. این یک عبارت خنده‌دار است که ما دولت سایه بودیم، حکم را از چه کسی گرفتند؟ از ولی فقیه حکم گرفته که دولت سایه باشد؟

هاشمی طباء: چه کسی به سعید جلیلی حکم داده «دولت سایه» تشکیل دهد؟ /کسی که چوب لای چرخ دولت بگذارد یا خائن است یا نفوذیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نقد صریحی وارد می کند به آنها که رأی مسعود پزشکیان را قومیتی تحلیل می کنند و تاکید دارد؛«قومیت‌ها همگی برای کشور هستند و رأی آنها رأی مردم ماست، هیچ فرقی نمی‌کند و ما قومیت و غیرقومیت نداریم.»

او گریزی نیز به تشکیل دولت سایه از سوی جلیلی می زند و به خبرگزاری خبرآنلاین می گوید؛«چه کسی وظیفه سایه بودن را به جلیلی داده است، پس من هم یک دولت سایه تشکیل بدهم و هر کسی برود یک دولت سایه تشکیل بدهد. این یک عبارت خنده‌دار است که ما دولت سایه بودیم، حکم را از چه کسی گرفتند؟»

هاشمی طبا هرگونه چوب لای چرخ دولت آینده گذاشتن را تقبیح می کند و صراحتا می گوید؛« باید به دولت کمک کرد و ایرادات و انتقادات را به او گفت اما هرکسی در هر مقامی چوب لای چرخ دولت بگذارد،خائن و نفوذی است.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با مصطفی هاشمی‌طبا، عضو کابینه دولت اصلاحات را می‌خوانید:

****

*آقای هاشمی‌طبا! بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، برخی از هواداران از رأی قومیتی پزشکیان گفتند، طرح این ادعاها تا چه اندازه آسیب‌زا است؟

این حرف‌ها، حرف‌هایی است که از سر ناچاری و شکست‌خوردگی می‌گویند، کسانی که اخلاق ورزشی دارند می‌دانند که آدم باید در شکست‌ها به حریفش احترام بگذارد، مگر قومیت‌ها برای این کشور نیستند؟، البته فقط این مطلب نیست بلکه حرف‌های دیگر هم مطرح می‌کنند و برخی هم که متاسفانه لباس روحانیت دارند، برخوردهای زشتی می‌کنند، واقعا در شأن انسان نیست که اینجوری برخورد کند.

فرقی بین قومیت و غیرقومیت نیست

قومیت‌ها همگی برای کشور هستند و رأی آنها رأی مردم ماست، هیچ فرقی نمی‌کند و ما قومیت و غیرقومیت نداریم. در برخی استان‌ها نظیر خراسان و اصفهان رأی جلیلی بالاتر بود اما در برخی استان‌های رأی پزشکیان بالاتر بوده است، برای نمونه مگر رأی اردبیلی‌ها قومیتی است؟ اگر جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر است حدود ۳۰،۴۰ میلیون آذری زبان هستند . در مجموع اینها حرف‌هایی است که از خودشان درمی‌آورند و فکر می‌کنند با کارشکنی و تضعیف رییس جمهور می‌توانند در کشور کاری کنند، متاسفانه از سر ناآگاهی این کار را انجام می‌دهند.

جلیلی از تذکر شنیدن بخاطر اشتباهاتش خوشش نمی آید

*غیر از این جلیلی خطاب به پزشکیان مواردی را مطرح می‌کند که اذهان را به سمت خط و نشان کشیدن برای دولت جدید هدایت می‌کند، برای مثال می‌گوید در صورت مشاهده خطا وظیفه خود می‌دانیم که ورود پیدا کنیم، ارزیابی شما چگونه است؟

بنده متن صحبت‌های جلیلی را مشاهده کردم ‌و به نظرم صحبت او، صحبت هر آدمی است یعنی همه ما وظیفه داریم که اگر بنابر نظر خودمان کسی خلاف کرد، نظر خودمان را بگوییم، لذا به نظرم متن صحبت جلیلی چنین موردی بود، البته نمی‌خواهم بگویم عمق صحبت جلیلی چه بود چراکه برخی از حرف‌ها یک متن دارد و یک عمق، متن صحبت جلیلی این بود که اگر پزشکیان اشتباه کند، وظیفه ما این است که به او تذکر بدهیم.

معلوم است هر کسی وظیفه دارد اشتباهات فرد دیگر را تذکر بدهد، هر چند که برخی از اینکه اشتباهاتشان گفته شود، بدشان می‌آید کما اینکه جلیلی خودش اشتباهاتی در طول سال‌ها کرده اما بدش می‌آید بهش تذکر داده شود.

اما به نظر بنده متن حرف‌های جلیلی بد تعبیر شده است، اینکه عمق حرف‌های جلیلی چه بوده، یک حرف دیگر است اما به دلیل اینکه متن حرفش این بود که اگر ببینیم کاری خلاف است وظیفه داریم تذکر دهیم، خیلی هم به نظر بنده خوب است.

دولت سایه یک حرف خنده‌دار است، چه کسی به جلیلی این حکم را داده است؟

*البته جلیلی در شرایطی این موارد را مطرح می‌کند که خودش را دولت در سایه می‌داند و ...

من نمی‌دانم چه کسی وظیفه سایه بودن را به جلیلی داده است، پس من هم یک دولت سایه تشکیل بدهم و هر کسی برود یک دولت سایه تشکیل بدهد. این یک عبارت خنده‌دار است که ما دولت سایه بودیم، حکم را از چه کسی گرفتند؟

دولت سایه برای جاهایی مانند انگلیس است که دو حزب رقیب باشند، یکی برنده شود، در این شرایط بازنده‌ها دولت سایه تشکیل می‌دهند که تقریبا نیمه رسمی است و می‌گویند اگر این دولت از بین برود، دولت ما این خواهد بود. این حرف دولت سایه یک حرف خنده‌داری است ‌و در قانون اساسی و مقررات چنین چیزی نداریم.

دولت سایه خود ساخته است کما اینکه می‌گویند خود گفت و خود خندید، حرف دولت سایه حرف خنده‌داری است اینکه هر کسی بگوید من دولت سایه هستم.

هر کسی چوب لای چرخ دولت اسلامی بگذارد، نفوذی است

* فکر می کنید از رفتارها و برخوردهای جلیلی بعد از اعلام نتایج انتخابات این برداشت می‌شود که به دنبال چوب لای چرخ دولت آینده است؟

من امیدوارم نباشد چراکه بالاخره جلیلی طرفدارانی دارد. به نظر بنده هر کسی چوب لای چرخ دولت اسلامی اعم از دولت احمدی‌نژاد،روحانی، خاتمی و غیره، بگذارد ، خائن و نفوذی است. باید به دولت کمک کرد و ایرادات و انتقادات را به او گفت اما هرکسی در هر مقامی چوب لای چرخ دولت بگذارد،خائن و نفوذی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: