کد خبر: ۹۷۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۹۴
«الکسی ددوف» سفیر روسیه در تهران اظهار داشت: مسکو انتظار دارد که همکاری سازنده با ایران، در تمامی مسیرها همچنان توسعه یابد و ما برای این موضوع آمادگی کامل داریم.

اظهارنظر سفیر روسیه در تهران درباره پیروزی پزشکیانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ الکسی ددوف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: موفقیت این انتخابات را به مردم و رهبری جمهوری اسلامی تبریک می‌گوییم.

به نقل از ایرنا این دیپلمات روس با بیان اینکه «انتظار داریم که تحت کابینه جدید، همکاری سازنده روسیه و ایران در تمامی مسیرها به رشد خود ادامه دهد»، اعلام کرد که طرف روسی برای این امر به طور کامل آماده است.

سفیر روسیه در ایران با اشاره به اینکه فرایند رای‌گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران «در مجموع به خوبی پیش رفت»، خاطرنشان کرد: «روز گذشته شورای نظارت (نگهبان)، نهادی ویژه در ایران که از جمله وظایف آن نظارت بر مبارزات انتخاباتی است، صحت انتخابات را تائید کرد.»

ددوف همچنین خاطرنشان کرد که قرار است مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران در مجلس با حضور مهمانان خارجی برگزار شود.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) گزارش داد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان درباره توسعه مناسبات تهران – مسکو گفت‌وگو کرد.

پوتین که پیش از این روز شنبه با ارسال پیام تبریکی، انتخاب پزشکیان به ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفته بود، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در این تماس تلفنی بار دیگر این پیروزی را به وی تبریک گفت و همچنین برای پزشکیان در مسوولیت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: