کد خبر: ۹۷۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۱۰۹
ما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری با برنامه‌های آشتی جویانه، ترقی‌خواه، استقلال طلبانه، آزادی محور و رفاه خواهانه تقاضا داریم ما و خواسته‌های ما مورد توجه قرار گیرد.

۲۰ درخواست اکثریت زندگی‌خواه از پزشکیانما اکثریت زندگی‌خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری با برنامه‌های آشتی جویانه، ترقی‌خواه، استقلال طلبانه، آزادی محور و رفاه خواهانه تقاضا داریم ما و خواسته‌های ما مورد توجه قرار گیرد.

تقاضای غیرمنصفانه‌ای نیست که به‌عنوان اکثریت خاموش جامعه درخواست و اعلام کنیم که:

۱- ما از التهابات و تشنجات سیاسی و اجتماعی که زندگی‌مان را سال‌هاست متأثر کرده است خسته شده و دنبال آرامش هستیم.

۲- نه می‌خواهیم به کسی زور بگوییم و نه ستم ببینیم و وظیفه دولت است تا این فضا را فراهم کند.

۳- ما از تبعیض، رانت خواری، آقازادگی، فساد و ظلم به آحاد مردم کشور بیزاریم.

۴- ما از نظر روحی و روانی به دلایل بسیار آسیب دیده هستیم و نیازمند آرام‌سازی جامعه و پرهیز از هرگونه خشونت به شهروندان خود هستیم.

۵- ما هم مانند بسیاری مردم دنیا، می‌خواهیم به هر سفارتخانه یا کشوری می‌رویم مورد احترام قرار بگیریم و ما را بخاطر داشتن گذرنامه ایرانی در صف جداگانه نفرستند و با تحقیر با ما رفتار نکنند.

۶- بخشی از ما به به ناحق از کشورمان رانده و آواره شده‌ایم، خواهان بسترسازی مناسب برای بازگشت به میهن هستیم تا امکان کار و فعالیت و خدمت به مردم خود را پیدا کنیم.

۷- ما ساده ساده هستیم و هیچ پیچیدگی نداریم. نه به پررنگی عده‌ای که خود را کاتولیک‌تر از پاپ می‌دانند مذهبی و نه به وخامت برخی گروه‌های تندرو با رفتارهای ضداجتماعی و ضد ارزش‌های جامعه با ارزش‌ها عناد می‌ورزیم. آیا برای این گروه می‌توانید یک زندگی معمولی به دور از تبعیض و محرومیت فراهم کنید؟

۸- ما نه ایادی بیگانه هستیم. نه جاسوس و وطن فروش ، بلکه قربانیان اقلیتی هستیم که سال‌ها خواسته‌اند طرز فکر و رفتار خاص و شکست خورده خود را به اکثریت تحمیل کنند.

۹- اکثر ما افراد تحصیل‌کرده و خوشنامی هستند و کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه زندگی خود نداریم. این گروه می‌توانند در اعتلای ایران بزرگ در خدمت مردم و آیندگان باشند.

۱۰- ما به دنبال شایسته سالاری در مدیریت کشور هستیم. دیگر با گذشت بیش از ۴ دهه، ادامه دادن امتیازات خاص به عده‌ای معنا ندارد و ادامه این کار چه با قانون مجلس چه بدون آن بنفع آینده کشور نیست.

۱۱- ما می‌خواهیم مانند هر شهروند خارجی، با دنیا روابط اقتصادی، پولی و تجاری داشته باشیم. مانند اکثریت مردم جهان دسترسی به اینترنت و امکانات معمول باشیم و با مردم دنیا روابط شرافتمندانه برقرار کنیم.

۱۲- ما می‌خواهیم به حریم خصوصی‌مان احترام گذاشته شود و هر کسی اجازه ورود و تعدی به آن را بنام مامور و نیروی انتظامی و مانند اینها نداشته باشد.

۱۳- ما از بی‌عدالتی و ظلمی که به هر انسانی که در هر جای جهان می‌شود رنج می‌بریم ولی اولویت را مردم کشور خودمان می‌دانیم و دنبال تحمیل عقاید خود به دیگران نیستیم.

۱۴- ما دوستدار هنر فاخر و احترام به هنرمندان ارزشمند کشورمان هستیم و از تحمیل گزینشی آنها به جامعه و در اختیار گذاشتن امکانات دولتی مانند صدا و سیما به تنها عوامل حکومتی ناراحتیم. بله ما دوست داریم موسیقی گوش کنیم، شادی کنیم و حتی گاهی برقصیم و هلهله کنیم. و تا جایی که به آزادی دیگران تعرض نمی کنیم آزاد باشیم.

۱۵- ما تاریخ کشور خود را بدون سوگیری می‌خواهیم. می‌خواهیم به هر کسی به این مملکت خدمت کرده از کوروش و داریوش و نادر شاه و ... عشق بورزیم و آن را گناه نمی‌دانیم.

۱۶- ما از تبعیض‌های نامحسوس بیزاریم و عدالتخواه هستیم. دیگر از ریا، ظاهرسازی، زندگی و شخصیت و رفتار دوگانه داشتن خسته شده ایم.

۱۷- ما خواهان رفع شکاف عمیق طبقاتی در بین مردم کشورمان هستیم. نمی‌خواهیم به ناحق عده‌ای از هموطنان را در سطل‌های زباله و عده‌ای را در پنت هاوس‌های آنچنانی ببینیم.

۱۸- نمی‌خواهیم عده‌ای وابسته به حکومت یا شیاد، سواحل. کوه‌ها، آب و خاک کشور را به سود خود مصادره کنند. محیط زیست کشورمان تخریب شود و هر روز بخاطر سو مدیریت و سواستفاده عده‌ای با بحران‌های آب و خاک و سوخت و مانند اینها مواجه باشیم.

۱۹- ما نیروی انتظامی و نظامی می‌خواهیم که دختران و زنان مان با دیدن آنها احساس امنیت کنند، حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند و از اعمال خشونت به مردم عادی جدا اجتناب کنند.

۲۰- ما زندگی می‌خواهیم، خانواده خود را در کنار یکدیگر می‌خواهیم، امکان تحصیل فرزندان‌مان را بجای رفتن به خارج، در داخل کشور و به شکلی عادلانه می‌خواهیم، نمی‌خواهیم دیگر پلیس فرزندان‌مان باشیم، می‌خواهیم طعم خوب پدر بودن، مادر بودن، برادر و خواهر بودن و شهروند بودن را بچشیم. همه به عنوان ایرانی و هموطن یکدیگر را دوست بداریم، دلسوز، یار و یاور هم باشیم، از دربدری این کشور و آن کشور و شهروند درجه دو بودن در کشورهای دیگر خسته شده ایم.

*استاد بین‌المللی دانشگاه و اپیدمیولوژیست

حمید سوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: