کد خبر: ۹۷۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۷۴
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در دولت شهید رئیسی متوسط رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت چهار درصد و متوسط رشد سرمایه‌گذاری ۶.۴ درصد است.

خاندوزی خبر داد: رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت و سرمایه‌گذاری در دولت رئیسیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: همه اذعان دارند که وضعیت متوسط رشد تولید ناخالص با نفت نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

وی ادامه داد: متوسط رشد تولید ناخالص بدون نفت به قیمت پایه در کل دولت یازدهم نرخ رشد ۱.۳ درصد بود، در کل دولت دوازدهم ۱.۷ درصد و متوسط این رشد از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ به ۱.۲ درصد رسید. این عدد طی سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۹ به ۳.۵ درصد متوسط در سال رسید. این عدد در دوره سه ساله آیت‌الله رئیسی به چهار درصد افزایش یافت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به آمار رشد سرمایه‌گذاری گفت: متوسط رشد سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم منفی ۴.۳ درصد، در دولت دوازدهم منفی ۴.۱ درصد بود. در کل دهه ۱۳۹۰ منفی ۷ درصد و طی دهه ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ منفی سه دهم درصد و در دولت رئیسی مثبت ۶.۴ درصد بود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: