کد خبر: ۹۷۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
تعداد بازدید: ۶۸
انتخابات صحنه تشخیص اولویت هاستیک. تنور انتخابات ریاست جمهوری در حال گرم شدن است و مناظره‌های انتخاباتی بی‌تأثیر نیست. به‌عکس برخی اظهارنظرها، مناظره‌های ریاست جمهوری این دوره نسبت به سال‌های ۱۴۰۰، ۹۶ و ۹۲ گام بلندی روبه‌جلو داشته است.
دو. باید دقت کرد که همچنان دغدغه‌های اصلی مردم نباید فراموش شود. هرچند سیاست و جامعه بسیار مهم‌اند، اما مشکل اول امروز اقتصاد است. همین چند روز گذشته که همه سرگرم نقد سیاست‌های انتخاباتی همدیگر بوده‌اند، بانک مرکزی ۱۴ همت عملیات بازار آزاد انجام داده و این یعنی موتور خلق تورم هنوز روشن است. درحالی‌که موضوع محوری مناظره اول، مهار تورم بوده و همه نامزدها به سیاست‌های مدیریت نقدینگی به سمت تولید و جلوگیری از رشد نامعقول آن معتقد بوده‌اند، فضای واقعی به سمت دیگری رفته است.
سه. همین حالا در بانک مرکزی هم اساتید و اقتصاددان‌های برجسته‌ای حاکم‌اند و این‌طور نیست که ندانند تورم چگونه و چطور مهار می‌شود. راه‌حل‌های اغلب چالش‌های اقتصادی از همین حالا مشخص است، اما مدیر توانمند و پیگیری می‌خواهد که این راه‌حل‌ها را باانضباط اجرا کند.
چهار. این انتخابات مانند ادوار پیشین، آخرین انتخابات نیست. هر کس پیش‌ازاین وعده‌های نشدنی داده، بعدا پشیمان شده و جز شرمندگی و سرافکندگی چیزی برایش نمانده است. هر رئیس‌جمهور و وزیر و نماینده‌ای هم که اقدامات مؤثر و ماندگار داشته، امروز خوش‌نام است.
پنج. انتخابات صحنه تشخیص اولویت‌هاست.
در صحنه انتخابات امروز هر نامزد یک تفکر و یک مفهوم را نمایندگی می کند. الحق و الانصاف، همه سلایق هم در انتخابات نماینده دارند. این ماییم که تعیین خواهیم کرد کدام تفکر باید از تابستان ۱۴۰۳ تا تابستان ۱۴۰۷ در صدر بنشیند.
 
نویسنده: سیدمحمد بحرینیان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: