کد خبر: ۹۷۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید: ۷۳
وینفرد شفر هنوز نتایج و بازی های استقلال را دنبال می‌کند.

خطیر اصلا استقلالی نیست!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال در مصاحبه ای با فرهیختگان در خصوص شرایط این تیم صحبت کرد که در ادامه می خوانیم؛

آیا نتایج یک سال گذشته استقلال را دنبال کرده‌اید؟

البته که من همیشه نتایج و روند استقلال را دنبال می‌کنم. هنوز هم این باشگاه را دوست دارم. من در استقلال با بازیکنان فوق‌العاده‌ای که داشتم، لحظات فوق‌العاده‌ای را سپری کردم. بنابراین چون در استقلال خاطرات خوبی داشتم نمی‌توانم این بخش از زندگی‌ام را هرگز فراموش کنم.

فکر می‌کنید چرا این تیم قهرمان نشد؟ استقلال عملکرد خوبی داشت و مدت زیادی هم در صدر جدول بود.

نمی‌توانم در این مورد چیزی بگویم، چون به صورت دقیق بازی‌های استقلال را ندیدم و فقط در جریان نتایج بودم. با این حال معتقدم که آنها تیمی با بازیکنان و کادرفنی عالی و فوق‌العاده‌ای بودند با هوادارانی فوق‌العاده.

جواد نکونام را چقدر می‌شناسید؟ این روزها همه درباره ماندن یا رفتن او از روی نیمکت استقلال صحبت می‌کنند. شما موافق ماندنش هستید یا فکر می‌کنید باید کار این سرمربی با استقلال تمام شود؟

نکونام سرمربی بسیار خوبی است. من او را از زمانی می‌شناسم که در الوحده بازیکن بود و من هم در الاهلی دبی سرمربی بودم؛ حدود 20 سال پیش. تیم‌های ما به فینال پرزیدنت کاپ رسیده و ما این بازی را بردیم. درواقع این نه‌فقط یک بازی عالی بلکه یک فینال فوق‌العاده بود. این دیدار هنوز هم یک نقطه برجسته برای فوتبال در امارات به شمار می‌رود. بنابراین من نکونام را از آن دوران به یاد دارم.

یک نکته جالب. یادتان هست؟ خطیر گفته بود شما را اخراج کرد چون اگر می‌ماندید و تیم را قهرمان می‌کردید، برای فصل بعد قطع همکاری با شما سخت می‌شد! حالا هم شنیده می‌شود درحالی‌که استقلال با نکونام در صدر جدول بود، خطیر این بار به دنبال اخراج او و آوردن یک سرمربی خارجی بوده است. به نظر می‌رسد اگر شما را هم اخراج نمی‌کرد با استقلال قهرمان می‌شدید.

خطیر دیگر کیست؟ اصلا او را نمی‌شناسم. یک بار دیگر هم گفته بودم که او برخلاف من و تیمم هرگز استقلالی نبوده است! درباره او دیگر حرفی ندارم!

درباره لیگ قهرمانانی که از دست دادید، نکته ناگفته‌ای مانده؟ همان دورانی را می‌گویم که بسیاری از ستاره‌های استقلال رفتنی شدند.

هنوز به یاد دارم زمانی که در لیگ قهرمانان بازی می‌کردیم، اگر وزیر بازیکنان ما را نمی‌فروخت به فینال می‌رسیدیم. ما تیم برتر آسیا بودیم و می‌توانستیم موفقیت بزرگی را به دست بیاوریم و برای ایران و استقلال تاریخ‌سازی کنیم. مطمئن باشید در آن سال اگر آن اتفاقات را رقم نمی‌زدند و ستاره‌هایم را نمی‌گرفتند، فینال را می‌بردیم.

برای هواداران استقلال چه صحبتی دارید؟

استقلال هواداران فوق‌العاده‌ای دارد، آنها بسیار متعصب و دلسوز تیم خود هستند. آنها در هر زمانی و در هر شرایطی کنار ما بودند و همیشه از من و تیمم حمایت می‌کردند. بنابراین من هنوز آن دوران را به یاد دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: