کد خبر: ۹۷۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۶۳
شریعتمداری در بیانیه‌ای نوشت: اکنون مجال مجادله نیست و باید همه باهم همت کنیم تا مشارکتی پرشور خلق کنیم که هم در داخل نشاط آفرین و سرمایه اجتماعی برای اصلاح امور و بهبود وضعیت شود و هم در شرایط پیچیده امروز منطقه و دنیا پیامی جامع به همه جهانیان باشد.

اولین واکنش شریعتمداری به ردصلاحیتش /نه قهری وجود دارد نه خستگی /اکنون مجال مجادله نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمد شریعتمداری در واکنش به عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ۱۴۰۳ بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران لطف خدای مهربان شامل حال این بنده شد که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اخیر، مجالی برای گفتگو با شما مردم خوب این سرزمین را یافتم. تصمیم به حضور در این عرصه پس از توصیه ی موکد جمع قابل ملاحظه ای از نخبگان از اقشار مختلف اجتماعی از جمله جمعی از کارگران و کارفرمایان، بازنشستگان، معلمان، جوانان عزیز و نخبه کشور و مشورت با مجموعه ای از دوستان و همراهان، که همگی نسبت به وضعیت امروز ایران ما دغدغه جدی داشتند گرفته شد.

در عرصه انتخابات حضور پیدا کردم چون باور من این بود و هست که می توان و می شود با مشارکت همگانی مردم این سرزمین با خردورزی و واقع گرایی، با احترام به شایستگی و اتکا به شایستگان و تقدم افاضل بر اراذل، با تعامل ِ توام با حفظ اصول با جهان خارج و با میانداری و مدارا در داخل، با کاهش نزاع‌ها و دعواهای بی مبنا و با شکل گیری ائتلاف‌های فراگیر برای حل مسائل، اوضاع ایران عزیز و حال اهالی این سرزمین را بهتر کرد.

معتقدم می‌شود با خردورزی و پرهیز از حسادت‌ها و خصومت‌ها و با تقدم بخشیدن به منافع ملی، آنچه از حسرت و حرمان، بی عدالتی، فقر و تبعیض، بی آیندگی و میل به مهاجرت، فقدان گفتگو و بی اعتمادی در بخشی موثر از جامعه ماست و در یک کلمه حکمرانی پرهزینه را از میان برده و ایرانی آبادتر و شادتر ساخت.

در این میان با آنکه ناباورانه فرصت ارائه این گفتمان و مدل حکمرانی به آرای عمومی از اینجانب سلب شد اما مشاهده عمومیت یافتن مولفه های گفتمان ِ ضرورت از بین بردن نزاع ها برای پیشرفت و توسعه ایران در سخنان سایر کاندیداها و کنشگران سیاسی اجتماعی از جریانات مختلف، بیانگر این واقعیت مهم است که انچه در روز ثبت نام به عنوان محورهای ۴ گانه اولویت دارِ دولت آینده با مردم در میان گذاشتم می‌تواند محور شکل گیری یک ائتلاف ملی برای حل مسائل ایران باشد.

در این نوشتار باید به این موضوع هم اشاره کنم که علی رغم آنکه عملکرد شورای محترم نگهبان در فرایند بررسی صلاحیت خود را با وجود شرایط ایجابی و فقدان شرایط سلبی مندرج در قانون اساسی ، غیرشفاف ، و مغایر با توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب و ناقض حقوق عمومی و خصوصی می دانم، اما به شما مردم عزیز می‌گویم که مستحکم‌تر از قبل در کنار دوستان و همراهان عزیز و صاحب فکری که دغدغه زندگی مردم‌ و پیشرفت و توسعه ایران را دارند در مسیر آرام کردن التهابات و درگیری های بنیاد برکن و در حاکم شدن خرد و راستی برعرصه های حکمرانی تلاش می‌کنم و تا زنده‌ام در خدمت ملک و ملت هستم و در این مسیر نه قهری وجود دارد نه خستگی.

نکته پایانی آنکه باز تاکید می‌کنم اکنون مجال مجادله نیست و باید همه باهم همت کنیم تا مشارکتی پرشور خلق کنیم که هم در داخل نشاط آفرین و سرمایه اجتماعی برای اصلاح امور و بهبود وضعیت شود و هم در شرایط پیچیده امروز منطقه و دنیا پیامی جامع به همه جهانیان باشد.

ایام عزت ایران و ایرانیان مستدام

خادم ملت شریف ایران

محمد شریعتمداری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: