کد خبر: ۹۷۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۵۸
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های مرسوم را کنار گذارد و به فکر توده‌های مردم ایران باشد.

پاسخ عضو جامعه روحانیت درباره انصراف برخی کاندیداهای انتخابات/ نمازی: پزشکیان کیفی و با محتوا صحبت می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: مردم ایران با درک سیاسی و تعهد دینی‌شان در انتخابات شرکت کرده و کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

بنابر گزارش ایسنا، وی حضور پرشور و باشکوه مردم پای صندوق‌های رای در هشتم تیر را مهم دانست و گفت: حضور مردم در انتخابات اهمیت دارد، حضوری مشابه شرکت در تشییع جنازه شهدای خدمت که نشان داد مردم به نظام، انقلاب و سرنوشت‌شان وفادار هستند و ان‌شاءالله یکی از کاندیداها که بیشتر در کار مسلط است و کمر به خدمت بسته‌، انتخاب شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز حل مشکلات اقتصادی کشور و نیازهای معیشتی مردم را مهمترین توصیه به رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد و افزود: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مرزبندی‌ها و خط‌بازی‌ها را کنار بگذارند و اجازه ندهند اعضای ستاد و هواداران‌شان از شرایطی که خودشان در رقابت‌ها یا مناظره‌ها به وجود می‌آورند، سوء استفاده کنند. رئیس‌جمهور منتخب هم باید از نظرات و سلایق همه گروه‌ها و طیف‌های جامعه در اداره کشور استفاده کند.

حجت‌الاسلام رهبر تاکید کرد: هر کسی رئیس‌جمهور شد باید همانند پرکاری شهدای خدمت، عقب‌ماندگی‌ها را رفع و فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم را بردارد و کشور را در حوزه‌های اقتصادی به ثبات برساند. رئیس‌جمهور منتخب باید دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های مرسوم را کنار گذارد و به فکر توده‌های مردم ایران باشد، چون همه ایرانیان به اصول، ولایت و انقلاب پایبند هستند. رئیس‌جمهور منتخب بد نیتی‌ها را کنار بگذارد و خدا و خلق را در نظر بگیرد.

وی رقابت اصلی بین کاندیداها را به دلیل کنار کشیدن برخی به نفع دیگری، نامشخص دانست و گفت: ممکن است در ادامه رقابت‌های انتخاباتی، برخی نامزدها به نفع سایرین کنار بکشند و در روزهای پایانی رقابت‌های انتخاباتی، تکلیف رقبای اصلی مشخص می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اصولگرا و اصلاح‌طلب همه با هم رفیق باشیم، برای خدا و برای خدمت به ملت، دست در دست هم بگذاریم. مردم به جناح‌بندی‌ها کاری ندارند. آنان کسی را می‌خواهند که بتواند مشکلات‌شان را برطرف کنند.

پزشکیان کیفی و با محتوا صحبت می‌کند

بنابر گزارش ایلنا، علی‌محمدنمازی، فعال سیاسی عضو حزب کارگزاران سازندگی، در ارزیابی کاندیداتوری مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای من هم جای تعجب و جالب‌توجه است که چطور این ترکیب ۶ نفره که ۱ نفر از آن از جناح اصلاح‌طلبان و ۵ نفر از جبهه اصولگرایان است برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. البته آقای پزشکیان گفتند که من گرایش خاصی ندارم اما حداقل ما می‌دانیم که ایشان اصولگرا نیست.

وی افزود: در مورد انتخابات نگرانی شدیدی وجود داشت که ترکیب کاندیداها چطور خواهد بود و مشارکت چطور صورت می‌گیرد. آیا جاذبه برای کسانی که می‌خواهند پای صندوق‌های رأی بیایند ایجاد خواهد شد؟ به نظر من با تأیید آقای پزشکیان تا حدودی آن نگرانی برطرف شده و با چیزی که تا به امروز، از زمانی اعلام اسامی نامزدها شاهد هستم، می‌توانم بگویم یک حرکت پررنگ برای ورود به انتخابات و کمک به آقای پزشکیان صورت گرفته است. از این نظر که آقای پزشکیان می‌تواند مورد استقبال بخش قابل توجهی از رأی‌دهندگان قرار بگیرد و آنها پای صندوق‌های رأی بیایند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که در صورت رای آوری آیا باید از نظر کارآمدی و توان نگران بود یا خیر؟ می‌خواهم بگویم با سوابقی که از ایشان در دسترس است و شما هم در جریان هستید، آقای پزشکیان از بین همین ۶ نفر از همه بالاتر است. از نظر تجربه، تجارب بسیار مفیدی در سطح وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی و هم قبل از وزارت دارند. از نظر تخصص پزشک بسیار متخصص و ماهری است. آقای پزشکیان فردی است که مراحل علمی را در دانشگاه پشت‌سر گذاشته و بعد متخصص شده است که نشانگر هوش بالا از سوی آقای پزشکیان است. او توانایی بالایی برای تجزیه و تحلیل مسائل داخلی، خارجی، سیاست و مسائل بین‌الملل کشور دارد.

وی افزود: از زمانی که نماینده مجلس ششم بودم و ایشان وزیر بودند با هم ارتباط داشتیم. هرجا صحبت از بهداشت و درمان بود، طرح و لایحه‌ای یا موضوعی در دستور کار مجلس بود ایشان می‌آمد، صحبت می‌کرد، دفاع یا مخالفت می‌کرد و می‌توانست اکثریت را نسبت به موضوعی قانع کند که به او رأی بدهند. بعد از آن چند دوره در مجلس نمایندگی کرده است. در مناظره‌ها یا نشست‌های تخصصی که برگزار شده شاهد بودیم که چگونه دفاع و صحبت کرده است. قدرت تجزیه و تحلیل در مسائل علمی، مذهبی یا تحلیلی را دارد. یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور این است که سه موضوع علم، تجربه و بیان را با هم داشته باشد و آقای پزشکیان همه این سه ویژگی را دارد.

نمازی با بیان اینکه پزشکیان در رشته خود فوق‌تخصص است و بعد از آن وارد مجلس شده، گفت: او در در عرصه سیاست کشور و نیازهای آن کار کرده و از نظر دینی مسلط به مفاهیم نهج‌البلاغه است. از نظر بیان هم خلأیی وجود ندارد و آقای پزشکیان وقتی صحبت می‌کند کیفی و با محتوا حرف می‌زند.

وی تصریح کرد: به هرحال نگرانی مردم از انتخابات و موضوع کاهش مشارکت در انتخابات با وجود آقای پزشکیان برطرف خواهد شد. یک توصیه هم به دست‌اندرکاران انتخابات در بخش اجرا و بخش نظارت دارم که تاکید کنند که حافظ و امین رأی مردم باشند تا مردم نگرانی هم از این بابت نداشته نباشند. وقتی گفت‌وگو می‌کنند، می‌گویند ما پزشکیان را قبول داریم اما نگران‌اند. خوب است که مسئولان امر از راس تا قعر چنین اعتمادی را در مورد امنیت انتخابات به مردم بدهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: