کد خبر: ۹۷۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۵۹
یک وکیل دادگستری از تهدید به قتل خودش خبر داد.

تهدید به قتل یک وکیل دادگستری توسط قاتل مرحوم جعفر آقاییبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ یک وکیل دادگستری از تهدید به قتل خودش توسط قاتل مرحوم جعفر آقایی خبر داد.

مهر در خبری نوشت: رسول کوهپایه زاده وکیل دادگستری در خصوص تهدید به قتل خود بیان کرد: در پی «تهدید به قتل» اینجانب شکایتی مطرح کرده‌ام که به شعبه ۵ بازپرسی امور جنایی تهران ارجاع شد و نهایتاً با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه صالح جهت رسیدگی ارسال شد.

وی افزود: بر اساس دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۵۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران محکوم علیه «محمدرضا زاهدی» به اتهام ارتکاب تهدید به قتل مجرم شناخته و به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

کوهپایه زاده اظهار کرد: نامبرده فرزند بیژن زاهدی آمر به قتل همکارمان مرحوم «جعفر آقایی» وکیل دادگستری است که در شب عاشورای ۱۴۰۱ در مقابل دیدگان فرزند و همسرش به ضرب گلوله در شاهرود به قتل رسید، بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه صادره از سوی شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور به اتهام آمریت در قتل مرحوم جعفر آقایی به تحمل «۲۵ سال حبس» محکوم شده است و هم اکنون در حال تحمل کیفر است.

وی تصریح کرد: اینجانب در آن پرونده وکالت اولیای دم را بر عهده داشتم متأسفانه اخیراً آمار تهدیدهای جانی و اعمال خشونت و قتل وکلای دادگستری به عنوان سربازان عرصه عدالت رو به فزونی نهاده است، که مقتضی است مراجع ذیصلاح مربوطه با اتخاذ تدابیر لازم و تصمیمات و سیاست‌های حفاظتی، پیشگیرانه و اجرای مجازات‌های بازدارنده، مانع از تشدید وقوع این جرایم و مخدوش شدن امنیت جانی و روانی جامعه وکالت شوند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: البته شایسته است از زحمات و تدابیر بازپرس پرونده در خصوص انجام مکاتبات لازم با مراجع انتظامی مربوطه جهت انجام برخی اقدامات مراقبتی و حفاظتی، نسبت به محل سکونت و دفتر وکالت اینجانب قدردانی کنم، اما این دغدغه از تعرض و عملی کردن تهدید همچنان پابرجاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: