کد خبر: ۹۷۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
تعداد بازدید: ۵۹
علی دایی، سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس به مطرح شدن نامش به عنوان گزینه سرمربیگری سرخپوشان واکنش نشان داد و اعلام کرد در این خصوص صحبتی با او نشده است.

علی دایی: استقلال نساجی را می‌برد، از جام شرافت صحبت نمی‌کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ پس از مطرح شدن نام علی دایی به عنوان گزینه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس طبیعی بود که باید منتظر واکنش او در این زمینه بود. دایی که همیشه در صراحت کلام شهره است، در گفت‌وگوی اختصاصی خود با تابناک علاوه بر واکنش نسبت به این موضوع درباره موارد مختلف این روزها از جمله قهرمانی پرسپولیس، طعنه جواد نکونام به قهرمانی پرسپولیس و بالا بردن جام شرافت، پرونده فساد در فوتبال و سایر مسائل صحبت کرده است. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

طی چند روز اخیر واکنش‌هایی مطرح شد که شما به عنوان سرمربی پرسپولیس در فصل آینده انتخاب خواهید شد و برخی حتی در این زمینه تبریک هم گفته‌اند.

تبریک برای حضور من در پرسپولیس؟! چه جالب! خودم از همه جا بی‌خبرم.

این موضوع که با شما برای حضور در پرسپولیس صحبت شده، صحت ندارد؟

خیر، صحت ندارد. چه کسی گفته باشگاه پرسپولیس با من برای سرمربیگری این تیم صحبت کرده و من هم پذیرفته‌ام؟

خب سابقه دوستی شما با مدیرعامل پرسپولیس و دیدارهای گاه و بی‌گاه به انتشار چنین خبری کمک کرده است.

من با آقای درویش در سایپا سابقه همکاری خوب و موفقی داشتم. ارتباط دوستی خوبی هم میان ما جریان دارد، اما این دلیل نمی‌شود که من برای هدایت پرسپولیس روی نیمکت این تیم بنشینم.

اما فصل قبل چنین پیشنهادی از طرف رضا درویش به شما شده بود.

بله، این موضوع برای فصل قبل بود. ابتدای فصل آقای درویش برای پیوستن به پرسپولیس صحبت کردند که آن زمان برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال نداشتم و برای نیم‌فصل هم دوباره با من صحبت کردند و این زمانی بود که هنوز یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس حضور داشت و من نپذیرفتم که در میانه فصل به جای دوست قدیمی‌ام بیایم و هدایت پرسپولیس را در دست بگیرم.

اختصاصی با علی دایی: استقلال نساجی را می‌برد، از جام شرافت صحبت نمی‌کردند/ حاضر نشدم جانشین گل‌محمدی در پرسپولیس شوم

اما این سری به نظر حضور شما در پرسپولیس خیلی جدی شده است؟

من که می‌گویم خبری نیست. این‌جا در دفتر کارم هستم و زندگی‌ام را می‌کنم.

حتی مطرح شده که اردوی پرسپولیس در هلند را شما برنامه‌ریزی کرده‌اید. در آنجا سه دستیار آلمانی و سه بازیکن اروپایی به تیم ملحق خواهند شد. اخبار و شایعات تا این حد پیش رفته است.

اردوی پرسپولیس در هلند چه ارتباطی با من دارد؟ این را تازه از شما می‌شنوم. من عاشق پرسپولیس هستم. همیشه این تیم و هوادارانش را دوست داشته و دارم. از موفقیت‌هایش همیشه خوشحال می‌شوم. چه در پرسپولیس باشم و چه نباشم، همیشه برای این تیم مردمی و هوادارانش بهترین‌ها را آرزو دارم.

قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس در این سال‌ها واکنش‌ها را نسبت به قهرمانی این تیم بالا برده و برخی موفقیت‌هایش را به عوامل غیرفنی ارتباط می‌دهند. مثل قهرمانی اخیر سرخ‌ها که در روز آخر اتفاق افتاد. به عنوان یک پرسپولیسی نظری دارید؟

بازی پرسپولیس برابر مس رفسنجان را دیدم. من هم می‌گویم گل پرسپولیس آفساید بود، اما آیا تنها اشتباه تأثیرگذار داوری در طول این فصل فقط همین یک گل بود؟!

اتفاقاً برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران داوری هم به همین موضوع اشاره کرده‌اند که اشتباهات در طول فصل زیاد بوده است.

می‌خواهم بگویم شما دو بازی رفت و برگشت دربی را ببینید. اشتباهات داوری آن را کارشناسی کنید. در بازی رفت یک پنالتی اشتباه برای استقلال گرفتند که سبب شد بازی با تساوی به پایان برسد. صحبت از VAR و غیره می‌کنند، اما حتی صدای داوران در اتاق VAR در بازی برگشت در صحنه مشکوک به پنالتی روی عیسی آل‌کثیر نادیده گرفته شد و باز بازی با تساوی به پایان رسید. همین دو بازی و امتیازاتش می‌توانست کاری کند که سرنوشت قهرمانی پرسپولیس به روز آخر نکشد.

بنابراین شما برخلاف نظرات برخی‌ها معتقدید که پرسپولیس فوتبالی قهرمان شده است.

من می‌گویم پرسپولیس قهرمان شد چون خواست، تلاش کرد و لایق قهرمانی بود. این تیم تمام تمرکز خود را روی بازی‌های خودش گذاشته بود. یک مصاحبه از کادرفنی و بازیکنان و دیگر عوامل مجموعه پرسپولیس ندیدیم که بگویند کسانی یا دست‌های پنهانی نمی‌خواهند و نمی‌گذارند ما نتیجه بگیریم. صحبت‌ها فقط فنی بود و کسی از داوری حرفی نمی‌زد.

تابناک: اما در مجموعه تیم استقلال حتی در روزهایی که صدرنشین بودند، مدام صحبت از داوری و دست‌های پنهانی بود که نمی‌گذارند آنها قهرمان شوند. صدرنشینی را هم که از دست دادند، صحبت از جام شرافت و جام فلزی به میان آمد. نظری در این خصوص دارید؟

این‌ها دیگر فقط شلوغ‌کاری و بحث‌های حاشیه‌ای است. اگر استقلال در بازی مقابل نساجی که همزمان با دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان بود، به پیروزی می‌رسید، صدر جدول و در نهایت قهرمانی را از دست نمی‌داد و دیگر حرفی از جام فلزی و جام شرافت نبود. پرسپولیس قهرمان شد چون فقط روی مسائل فنی خودش تمرکز و کار کرد.

تابناک: با این حال بازیکنان استقلال پس از بازی مقابل نساجی بیش از اینکه از عملکرد فنی خودشان صحبت کنند، در مصاحبه‌هایی که داشتند از داوری بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان صحبت کردند، در حالی که بازی همزمان بود و عملاٌ نمی‌توانستند روند داوری را ببینند.

وقتی ذهن بازیکن را درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌کنند، نتیجه‌اش همین می‌شود که اشاره کردید.

با توجه به شرایط پرسپولیس در ابتدای فصل و نتایج این تیم تا میانه فصل آیا تصور می‌کردید، پرسپولیس به جام قهرمانی دست پیدا کند؟

واقعیت امر با توجه به فعل و انفعالات نقل و انتقالاتی تیم‌ها در ابتدای فصل و با توجه به امکانات مالی و زیرساختی، من سپاهان را بخت اول قهرمانی می‌دانستم، اما خب حالا خوشحالم این افتخار بار دیگر نصیب تیم پرسپولیس و هوادارانش شد.

اختصاصی با علی دایی: استقلال نساجی را می‌برد، از جام شرافت صحبت نمی‌کردند/ حاضر نشدم جانشین گل‌محمدی در پرسپولیس شوم

در میانه این فصل پرسپولیس و استقلال هم واگذار شدند. شما با این شرایط آینده این دو باشگاه را چگونه می‌بینید؟

اکثر مردم ایران یا طرفدار پرسپولیس هستند یا استقلال. تراکتور، ملوان، سپاهان و دیگر تیم‌ها نیز قابل احترام هستند و در شهرهای خود طرفدار دارند، اما واقعیت این است که پرسپولیس و استقلال در تمام ایران طرفداران خاص خود را دارند. این که این دو تیم از لحاظ منابع مالی دارای ثبات و نقطه اطمینان باشند به بهبود کارشان کمک بزرگی می‌کند. پرسپولیس از ثبات مدیریتی خوبی برخوردار است و هلدینگ بانکی که حامی و سرمایه‌گذار این باشگاه شده حالا دست آقای درویش را برای برنامه‌ریزی بهتری بازتر می‌گذارد. استقلال اما از این ثبات مدیریت برخوردار نبود که تبعات آن را هم دید، اما حالا با حضور آقای شهریاری که از مدیران سالم و موفق کشورمان است امیدوارم استقلال نیز فصل آینده روزهای خوبی پیش‌رو داشته باشد. من با آقای شهریاری در صباباتری کار کرده‌ام و مدیریت‌شان را دیده‌ام. مطمئنم استقلال را به جایگاه مناسبی خواهد رساند.

با این شرایط به نظر شما تیم‌های ایرانی می‌توانند در لیگ نخبگان آسیا با تیم‌های ثروتمند عربی و تیم‌های حرفه‌ای شرق آسیا مقابله کنند؟

ببینید، الهلال عربستان با وجود صرف هزینه‌های چند میلیارد دلاری، نتوانست از پس العین امارات که از لحاظ هزینه نسبت به این تیم در رتبه پایین‌تری قرار داشت بربیاید. نکته‌ای که من هم با آن مخالفم، جذب بازیکنان بی‌کیفیت خارجی است. فکر کنم در فصل گذشته خیلی کم بازیکن تأثیرگذار خارجی در تیم‌های ایرانی دیدیم. باید تیم‌های ما روی این موضوع دقت عمل بهتری به خرج دهند. همین اوستون اورونوف که پرسپولیس جذب کرد. با همین شرایط مالی می‌توان بازیکنان خارجی خوبی جذب کنند تا در سطح آسیا بتوانند با رقبای متمول حاشیه خلیج فارس و تیم‌های شرق آسیا رقابت کنند. بازیکن خارجی که به فوتبال ما می‌آید، باید آن‌قدر خوب باشد که روی نیمکت نباشد.

از پرسپولیس و استقلال فاصله بگیریم و به بحث داغ این روزهای فوتبال برسیم. باز شدن پرونده جدیدی از فساد گسترده در سطح مدیران، داوری و عوامل رسانه‌ای فوتبال که می‌خواهیم نظر شما در این خصوص بدانیم؟ شما جزو اولین نفراتی بودید که علیه فساد در فوتبال صحبت کردید، اما حلا بیرون از فوتبال هستید و فاسدان هنوز وسط گود فوتبال مشغول به کارند.

این اتفاق خیلی خوبی است که با فساد در فوتبال مقابله شود و آلودگی را از این دلخوشی ساده مردم پاک کرد. شما تأثیرات مثبت فوتبال در سطح جامعه را ببینید. الان یک هفته بیشتر است که از قهرمانی پرسپولیس می‌گذرد، اما هنوز هواداران این تیم از این موضوع صحبت می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های‌شان را به اشتراک می‌گذارند. پس چه بهتر که فوتبال ما در فضایی سالم پیش برود، اما یک نکته در این میان حائز اهمیت است. آیا فساد در ایران تنها در فوتبال جریان دارد و باید با آن مقابله شود؟! در بخش‌های اقتصادی فسادی وجود ندارد؟ بعضی از آنها دیگر چنان بزرگ و خارج از حد تصور است که قابل پنهان کردن نیست و مردم از آنها باخبر می‌شوند. با فساد در فوتبال صدالبته باید مقابله شود تا مردم به سلامت گردانندگان آن ایمان بیاورند. در غیر این صورت از فوتبال زده می‌شوند، اما مقابله با مفسدین اقتصادی چطور؟! کدام یک از موارد سال‌های اخیر که برملا شد به جیب ملت برگشت؟! در این شرایط سخت اقتصادی بهتر نیست مثل فوتبال در این زمینه نیز شفاف‌سازی و با متخلفان برخورد قاطع صورت بگیرد و اعتماد جامعه کسب شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: