کد خبر: ۹۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۱۲۷
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی های خود در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس، با سرگئی آلینیک وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

باقری کنی: کشورهای مستقل باید برای توقف جنایات صهیونیستی در غزه فعالانه عمل کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سرپرست وزارت امور خارجه اظهار داشت: آنچه باعث نزدیکی دو کشور می شود، باور به استقلال و رهایی از سلطه بیگانگان و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است و به‌ همین دلیل یکجانبه گرایی آمریکا به صورت ناعادلانه با تحریم ها قصد دارد کشورهای مستقل را مجازات کند و دو کشور هدف مشترکی در صیانت از حاکمیت و استقلال خود دارند و باور به استقلال و هدف مشترک برای صیانت از استقلال تعاملات ما را مستحکم، پایدار و راهبردی می نماید.

باقری تاکید کرد: جمهوری اسلامی در هر سازوکاری که بتواند چندجانبه گرایی را در عرصه جهانی تقویت نماید، حمایت می کند.

سرپرست دستکاه دیپلماسی در بخش دیگری از این دیدار تاکید کرد: کشورهای مستقل باید برای توقف جنایات صهیونیستی در غزه فعالانه عمل کنند و کمک به مردم غزه یک وطیفه انسانی است و نباید در حمایت از مردم فلسطین تردیدی به خود راه بدهیم و سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها به معنی تایید ترویج تنش و ناامنی در جهان است و باید تلاش کنیم این جنایات هر چه زودتر متوقف شود و جنایتکاران به دست عدالت سپرده شوند.

سرگئی آلینیک وزیر خارجه بلاروس نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دومین دیدارش با سرپرست وزارت امور خارجه بعد از دیدار نخست در مراسم ادای احترام به شهدای پرواز اردیبهشت در تهران گفت: من شخصا افتخار آشنایی و همکاری با دکتر امیرعبداللهیان داشتم و آخرین بار هم در نشست بریکس خدمت رئیس جمهور و وزیر خارجه شما بودم و این ضایعه اندوهبار را بار دیگر به دولت و مردم ایران تسلیت می گویم.

وی همچنین با اشاره به امضای اسناد متعدد همکاری و همچنین آغاز طرح های مشترک بین دو کشور تاکید کرد: ما فعالانه برای تحقق و اجرای این توافقات و طرح ها تلاش می کنیم.

سرگئی آلینیک افزود: روابط ما همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است و در سطوح دوجانبه و همکاری در مجامع بین المللی و حمایت متقابل در سازمان‌ ملل و دیگر سازمان ها مثل شانگهای و بریکس برای شکل گیری جهان چند قطبی و تقویت چندجانبه گرایی همکاری می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: