کد خبر: ۹۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۶۳
کیفیت هوای تهران سالم است.

کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ کیفیت هوای تهران روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه بر روی شاخص عددی ۸۴ قرار دارد و وضعیت هوا قابل قبول یا همان سالم است.

ایرنا در خبری نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای تهران صبح سه‌شنبه روی عدد ۸۴ قرار دارد و قابل قبول است ضمن اینکه شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

همچنین بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، تنها ایستگاه پارک شکوفه (منطقه ۱۴) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد و سایر نقاط پایتخت در شرایط سالم است.

تهرانی‌ها از ابتدای امسال تاکنون، پنچ روز هوای پاک و ۷۳ روز هوای سالم و پنج روز هم هوای ناسالم برای گروه سنی حساس استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: