کد خبر: ۹۷۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
تعداد بازدید: ۵۷
شاگردان قلعه نویی امروز در آخرین بازی مرحله گروهی انتخابی جام جهانی مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد.

این آمار کم نظیر است/ تیم ملی ایران مقابل حریف مورد علاقهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در شرایطی به مصاف ازبکستان می‌رود که در تقابل‌های رودررو با این تیم، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در ۱۳ تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان، تیم ملی کشورمان در ۱۰ مسابقه به برد رسیده، دو مسابقه با تساوی اتمام یافته و ازبکستان نیز یک بار برابر ایران به برتری رسیده است. تنها برد ازبکستان مقابل تیم ملی فوتبال ایران، به دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش در آخرین مسابقه ملی مهدی رحمتی، با یک گل مغلوب نسل طلایی فوتبال ازبکستان شدند. ایران پس از این شکست، به سه برد متوالی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ نیاز داشت و با پیروزی در هر سه بازی مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد.

یکی از دو تساوی ایران و ازبکستان، در آخرین ملاقات دو تیم در دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به دست آمده که تیم ازبکستان موفق شد در تاشکند با بازگشت در نیمه دوم رقابت یک امتیاز از تیم امیر قلعه‌نویی بگیرد. درست است که تیم ملی ایران مقابل ازبکستان عملکرد خوبی داشته اما نسل جدید فوتبال این کشور که در هفته‌های آینده حضور در المپیک را هم تجربه می‌کند، می‌تواند چالش سختی برای فوتبال کشورمان در رقابت‌های بزرگ قاره کهن باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: