کد خبر: ۹۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۱۳۰
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که عضویت ایران در بریکس میراث ماندگار شهیدان آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان عزیز است، گفت: مجموعه بریکس بزرگ‌ترین سازمان اقتصادی و تجاری بین‌المللی است که خارج از چارچوب یکجانبه‌گرایی غربی با حضور کشورهای مهمی در حال نقش آفرینی است.

روایت باقری کنی از اهداف ایران از شرکت در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ علی باقری در بدو ورود به شهر «نیژنی نووگورود» روسیه برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه بریکس که در روزهای دوشنبه و سه شنبه دراین کشور برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران گفت: این اولین نشست در سطح وزیران امور خارجه بریکس بعد از عضویت یافتن رسمی ایران در این مجموعه است.

به نقل از ایسنا وی تاکید کرد: مجموعه بریکس بزرگ‌ترین سازمان اقتصادی و تجاری بین‌المللی است که خارج از چارچوب یکجانبه‌گرایی غربی با حضور کشورهای مهمی در حال نقش آفرینی است و حضور جمهوری اسلامی ایران در این مجموعه نشان دهنده جایگاه و اهمیت کشورمان در نظم چند جانبه‌گرایی است.

باقری در همین راستا افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در عرصه چندجانبه گرایی با عضویت در مجموعه بریکس از همان ابتدا تلاش جدی داشت که با نقش آفرینی موثر نقش این سازمان را در سازوکارهای اقتصادی و تجاری جهانی تثبیت کند.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه عضویت ایران در بریکس میراث ماندگار شهیدان آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان عزیز است، اظهار کرد: تلاش جدی داریم که در نشست امروز و همچنین نشست‌های جانبی مشارکت فعالی داشته باشیم و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهای دوجانبه‌ای با مقامات کشورهای عضو بریکس و شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت و موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سرپرست وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: در روز سه‌شنبه نیز مجموعه کشورهای در حال توسعه به نشست اضافه می‌شوند که آن نیز یک موضوع مهم و قابل توجه است و نشان دهنده توجه کشورها به جایگاه بریکس و فعالیت در این مجموعه است، در این روز نیز با برخی از وزیران امور خارجه شرکت کننده دیدارهای دوجانبه‌ای خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: