کد خبر: ۹۷۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۳۳
عضو هیأت رئیسه جبهه اصلاحات گفت: فکر می‌کنم طیف اصولگرایان یکدست نیست و به نوعی یک تنوع درون‌جناحی وجود دارد؛ اگر به همین شکل باشد و آرایش تغییر نکند، کار جبهه اصولگرایی سخت‌تر از جبهه اصلاح‌طلبان است و این آرایش بیشتر به نفع کاندیدای اصلاحات است.

رقبای مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از نگاه محمود صادقیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ گفتگوی محمود صادقی، عضو هیأت رئیسه جبهه اصلاحات با جماران را در ادامه می خوانید؛

نظر شما در خصوص لیست اسامی شش نفره اعلام شده برای انتخابات رئیس جمهوری چیست؟

اگرچه در میان داوطلبان افراد ذی‌صلاح زیادی حضور داشتند، اما به هر حال شورای نگهبان اسامی این شش نفر را اعلام کرده و این آرایش نشان می‌دهد که سهم عمده با جناح اصولگرا است؛ البته طیف‌های مختلف جناح اصولگرا، که برای رسیدن به وحدت کار سختی دارند. ولی تأیید یا احراز صلاحیت یکی از سه کاندیدای جبهه اصلاحات هم خبر امیدوارکننده‌ای است.

امیدوار هستم که با این آرایش، شور و نشاط برای حضور در صحنه انتخابات و پای صندوق‌های رأی هشتم تیر ماه به اندازه کافی ایجاد شود و ما شاهد یک انتخابات رقابتی و نهایتا شکل‌گیری یک دولت با سرمایه اجتماعی بیشتری باشیم؛ که هم در عرصه سیاست داخلی می‌تواند به کاهش مشکل کمک کند و هم در عرصه روابط بین‌الملل، با توجه به احتمالاتی که در انتخابات آمریکا هم قابل پیش‌بینی هست، دولت بتواند با پشتوانه بیشتری به صحنه دیپلماسی برود.

به هر ترتیب همان طور که رهبری هم بعد از حادثه تلخ فقدان رئیس جمهور اظهار امیدواری کردند که این تهدید تبدیل به فرصت شود، به نظر می‌آید که با همین میزان رقابت هم اگر خوب اداره شود، می‌توانیم شاهد یک انتخابات رقابتی باشیم و تهدیدی که با کاهش مشارکت در ادوار اخیر انتخابات ایجاد شده بود، برطرف شود و نظام با پشتوانه بیشتری بتواند به مشکلات داخلی و بین‌المللی فائق بیاید.

شما هم دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به عنوان یک تشکیلات اصلاح‌طلب و هم عضو هیأت رئیسه جبهه اصلاحات هستید، برنامه شما برای حمایت از آقای پزشکیان در این انتخابات چیست؟

همین الآن جلسه فوری جبهه اصلاحات را داریم و جلسه فوق‌العاده شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها هم بعد از جلسه جبهه اصلاحات برگزار می‌شود تا با یک بحث و هم‌اندیشی درباره چگونگی پشتیبانی مؤثر از کاندیدای واحد جبهه اصلاحات هماهنگی کنیم. به طور کلی طبیعتا از الآن می‌شود گفت که جبهه اصلاحات یکپارچه حمایت می‌کند و با ساختاری که احتمالا ایجاد می‌شود و هم‌افزایی با ستاد آقای دکتر پزشکیان، اصلاح‌طلبان سازماندهی می‌شوند.

انجمن مدرسین هم قاعدتا می‌تواند به ویژه در حوزه دانشگاهی، تقویت‌کننده ستاد آقای دکتر پزشکیان باشد. البته در مورد کمّ و کیف آن باید در جلسه شورای مرکزی تصمیم بگیریم.

با توجه به اینکه پنج کاندیدای اصولگرا در مقابل یک کاندیدای جبهه اصلاحات حضور دارند، شانس آقای پزشکیان را برای برنده شدن چقدر می‌دانید:

من فکر می‌کنم طیف اصولگرایان یکدست نیست و به نوعی یک تنوع درون‌جناحی وجود دارد؛ اگر به همین شکل باشد و آرایش تغییر نکند، کار جبهه اصولگرایی سخت‌تر از جبهه اصلاح‌طلبان است و این آرایش بیشتر به نفع کاندیدای اصلاحات است.

به نظر شما جدی‌ترین رقیب آقای پزشکیان در میان این پنج نفر چه کسی است؟

طبیعتا آقای قالیباف و بعدش آقای جلیلی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: